دکتر محمد حیدری، رئیس جهاد دانشگاهی واحد قم در گفتوگو با خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از قم، با اعلام این خبر افزود: این جشنواره با محوریت کارآفرینی، تولید کالای ایرانی، عرضه کالای ایرانی، الگوی مصرف و مصرف کالای بومی و در بخشهای هنری شامل پوستر، کاریکاتور، نقاشی، عکس و کلیپ، بخش ادبی شامل شعار، بخش شبکههای اجتماعی و بخش ویژه شامل ایده برتر با موضوع آزاد برگزار می شود. وی اضافه کرد: علاقه مندان می توانند آثار خود را تا 30 آبان ماه از طریق سایت جشنواره به نشانی اینترنتی tabalandegi.irو یا آیدی تلگرام @qomfarhangi و نیز مراجعه یا پست به آدرس قم، خیابان صفاشهر، کوچه 1/1، پلاک 32، دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی قم، معاونت فرهنگی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
به گفته وی؛ اختتامیه جشنواره و معرفی آثار برتر 3 آذرماه خواهد بود.
وی با بیان اینکه بخش دیگر جشنواره، نمایشگاه «کالای ایرانی، گامی به سوی بالندگی» است، عنوان کرد: این نمایشگاه با حضور و معرفی واحدهای تولیدی برتر استان و عرضه کنندگان کالای ایرانی از 30 آبان ماه الی 3 آذر در محل نمایشگاه های دائمی قم برپا خواهد شد.
حیدری افزود: کارگاههای تشخیص فرصتهای کارآفرینی، کارآفرینی و روشهای ایجاد کسب و کار، مهارتهای خلاقیت مالی برای کارآفرینی و نشست های صنعت با مسئولین، صنعت با دانشگاه، بررسی موانع حقوقی حوزه صنعت و کارآفرینی، بخشی از کارگاه ها و نشست های نمایشگاه کالای ایرانی، گامی به سوی بالندگی است.
رییس جهاددانشگاهی قم، در ادامه با اشاره به ضرورت برگزاری این جشنواره، گفت: جشنواره «کالای ایرانی، گامی به سوی بالندگی» با توجه به منویات مقام معظم رهبری در راستای ایجاد استقلال سیاسی و اقتصادی، ایجاد کار و اشتغال، افزایش ابتکارات تولیدکنندگان، افزایش ثروت ملی، کاهش تورم و کنترل نقدینگی به همت جهاد دانشگاهی واحد قم اجرا می شود.
حیدری افزود: برای تحقق شعار سال باید زمینه تولید و استفاده از کالای ایرانی در کشور فراهم شود که این امر به طور حتم موجب رونق تولید و ایجاد اشتغال که همان هدف از نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری بوده، خواهد شد.
وی با بیان اینکه امروز مسئله اقتصاد،موضوع اول کشور است و رویکرد کشور باید اقتصادمقاومتی باشد که در تکانهها و شرایط بحرانی خاص آسیب نبیند، اضافه کرد: هدف از برگزاری این جشنواره بالابردن سطح آگاهی مخاطبان نسبت به ظرفیتهای موجود در استان قم و فرهنگ سازی در زمینه مصرف کالاهای ایرانی است، با فرهنگسازی مصرف کالای داخلی و تبیین ضرورت آن برای مردم، از ورشکستگی واحدهای تولیدی داخلی جلوگیری میشود.