تعامل حال حاضر مردم و پلیس بی‌نظیر است
کد خبر: 3650065
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶
استاندار هرمزگان:

تعامل حال حاضر مردم و پلیس بی‌نظیر است

گروه اجتماعی: استاندار هرمزگان گفت: مردم صاحب این انقلاب هستند و جایگاه حوزه امنیت و پلیس در این جامعه متفاوت است و با این تفاوت باید وظیفه خود را نسبت به مردم انجام دهیم.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، به نقل از ایسنا، فریدون همتی در صبحگاه مشترک یگان‌های انتظامی و نظامی مستقر در هرمزگان که به مناسبت هفته نیروی انتظامی در بندرعباس برگزار شد با تبریک فرارسیدن هفته نیروی انتظامی، تصریح کرد: خداوند را شاکرم که به مناسبت هفته نیروی انتظامی توفیق پیدا کردم در جمع پرسنل فداکار و خدوم انتظامی حضور یابم و از تلاش‌های شما بزرگواران قدردانی کنم.
وی ادامه داد: این هفته فرصت مناسبی برای تجلیل از تلاش‌های فداکارانه و ایثار نیروهای انتظامی در کنار دیگر نیروهای برای تأمین آسایش و امنیت مردم است.
همتی با بیان اینکه پلیس ما در نظام اسلامی وظایفش را انجام می‌دهد که جایگاه این نیرو را نسبت به جوامع دیگر متفاوت کرده است، ابراز کرد: در دیگر جوامع پلیس وظیفه امنیت را بر عهده دارد ولی در نظام اسلامی ما تکلیف شده است با رعایت اصول و رعایت حقوق شهروندی با محوریت مردم این وظایف انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: مردم صاحب این انقلاب هستند و جایگاه حوزه امنیت و پلیس در این جامعه متفاوت است و با این تفاوت باید وظیفه خود را نسبت به مردم انجام دهیم.
استاندار هرمزگان بیان کرد: ما باید به خودمان نظم دهیم و باید تلاش کنیم در چارچوب قانون و رعایت حقوق مردم وظیفه خود را انجام دهیم.
وی اظهار کرد: در جوامعی که امروز دم از حقوق بشر می‌زنند می‌بینیم به‌هیچ‌وجه پایبند به حقوق مردم نیستند ولی از این شعار استفاده می‌کنند اما در دنیا این ما هستیم که پلیس و دستگاه قضایی ما در چارچوب قوانین، حقوق مردم را رعایت می‌کنند و این امر را وظیفه شرعی خود می‌دانند.
همتی افزود: نیروهای مسلح بودند که در طول 8 سال جنگ تحمیلی برای این مرزوبوم افتخارآفرینی کرند و امروز امنیت مرزهای کشور را برای مردم به ارمغان آورده‌اند.
وی اضافه کرد: در سطح نظام بین‌المللی برای اخلال در امنیت داخلی ما برنامه‌ریزی می‌شود و آن‌ها به دنبال این هستند این انقلاب را از شما بگیرند.
استاندار هرمزگان عنوان کرد: مدافعین حرم ازجمله شهید حججی جان خود را برای امنیت کشور آن‌سوی مرزها می‌دهند و امروز ما خود را سربازان امام و رهبری و مردم می‌دانیم و تعامل حال حاضر مردم و پلیس بی‌نظیر است.
وی گفت: در پایان از تلاش فرماندهان انتظامی هرمزگان و سربازان این راه در همه بخش‌ها که شبانه‌روزی در این شرایط آب و هوایی طاقت‌فرسا باایمان، وظیفه خود را به‌درستی صورت می‌دهند کمال تشکر را دارم و به آن‌ها خسته نباشید عرض می‌کنم.
در پایان این مراسم نیروهای مسلح به اجرای رژه پرداختند و از خانواده شهدا و تعدادی از افراد برتر در زمینه تأمین امنیت تقدیر به عمل آمد.
captcha