راهکارهای «نوگرایی در هیئت‌ها» در تازه‌ترین شماره همشهری آیه
کد خبر: 3650074
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹

راهکارهای «نوگرایی در هیئت‌ها» در تازه‌ترین شماره همشهری آیه

گروه ادب: ماهنامه همشهری آیه در شماره جدید به موضوع نوگرایی در هیئت‌ها و چالش‌های آن پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ماهنامه دین و زندگی با عنوان «همشهری آیه» در شماره 64 خود به ویژه‌نامه‌ای درباره نوگرایی در هیئت‌ها و چالش‌های آن پرداخته و پرونده‌ای درباره تأثیر قیام عاشورا در عصرهای مختلف و یادنامه‌ای در بزرگداشت مرحوم آیت‌الله میرزا جواد تبریزی منتشر کرده است.
در بخشی از آن سخنی از آیت‌الله العظمی بهجت بیان شده که عنوان می‌کنند؛ آن‎هایی که بکای مردم را‎ نعوذ بالله امر غلطی می‎دانند، چه می‎گویند؟! این «بکاء من خشیة الله» عمل انبیاء است. چه می‎گویند؟! مسئله بکاء بر سیدالشهداء المظلومین علیه‌السلام، این هم مثل بکاء از خشیة الله است. این هم همان اجر را دارد. قطره‎اش چقدر [فضیلت و اجر دارد]. بعضی می‎گویند: گریه چه فایده‎ای دارد؟ فایده‎اش این است که اتصال روحی انسان با خود سیدالشهدا علیه‌السلام و با حضرت رسول صلی‌الله‌علیه‌وآله و با خدا در ترقی است؛ با همین بکاء‎ها.

همشهری آیه با «نوگرایی در هیئت‌ها» آمد

بخش یادنامه به آیت‌الله میرزاد جواد تبریزی اختصاص یافته است، وی فردی است که افتخارش روضه‌خوانی بود و در این شماره به زندگی وی پرداخته شده است. همچنین مهمانی خانوادگی این شماره مربوط به گفت‌وگو با پیرغلام اهل بیت(ع)، حجت کسری است و از چهره‌های این شماره می‌توان به آیت الله فاطمی‌نیا، حجت‌الاسلام محمود طباطبایی‌نژاد، محمدحسین رجبی دوانی، مرضیه محمدزاده، محمدباقر خرمشاد و محسن حسام مظاهری اشاره کرد.

captcha