رودان در لیست سیاه پزشکان جویای کار
کد خبر: 3650092
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸

رودان در لیست سیاه پزشکان جویای کار

گروه اجتماعی: رفتار قلدر مآبانه و دیکتاتور گونه مسئولین بیمارستان ۹۶ تختخوابی امام علی(ع) شهرستان رودان، علاوه بر سلب انگیزه کار و خدمت باعث ایجاد رعب و وحشت بین کارکنان و همچنین پزشکان این مجموعه گردیده و همین علت باعث شده پزشکانی که تجربه کار در رودان را دارند شهرستان رودان را در لیست سیاه قرار داده و پزشکان متقاضی را از عزیمت به این شهرستان منصرف کنند و با گذشت چندین روز از نبود پزشک عمومی در این بیمارستان که با مشکل جدی مواجه شده هنوز توسط مسئولین این حوزه اقدامی جهت رفع این مشکل صورت نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا) از هرمزگان به نقل از شبکه اطلاع رسانی هرمز، بیمارستان ۹۶ تختخوابی امام علی(ع) شهرستان رودان که یکی از مراکز درمانی بسیار مهم رودان است و علاوه بر مردم شریف این شهرستان به بیمارانی از شهرستان های همجوار از جمله کهنوج، منوجان و قلعه گنج از استان کرمان هم خدمات درمانی ارائه میکند چندین روز است از نبود پزشک عمومی در این بیمارستان با مشکل جدی مواجه شده است.

اما در کنار ساخت و راه اندازی بیمارستان ده ها میلیاردی رودان که یکی از خواسته ها و مطالبات دیرین مردم رودان به شمار می رفت، تا کنون از نظر امکانات از جمله سیتی اسکن ،ام آر آی و نیروی متخصص و حتی پزشک عمومی با مشکلات زیادی رو به رو بوده و ناراحتی های زیادی را برای مردم و لایتمدار و شهیدپرور شهرستان رودان ایجاد کرده است.

روزانه در این بیمارستان بیش از ۳۰۰ بیمار اورژانسی و غیر اورژانسی جهت دریافت خدمات مختلفی در بخش های اورژانس، بستری اطفال، زایمان، بخش‌C.C.U، دیالیز، آزمایشگاه، سونوگرافی و… به بیمارستان به ظاهر بزرگ امام علی (ع) رودان مراجعه می کنند .

رئیس سابق بیمارستان به دلیل اختلافات شدید با مدیر شبکه تغییر کرد اما طی فعالیت رئیس جدید علاوه بر اینکه شاهد بهبود خدمات نبودیم بلکه حق الزحمه پزشکان هم با معوقه یکساله روبه روست که تأثیرات جبران ناپذیری بر تنهابیمارستان شهرستان وارد ساخته که باعث گلایه مندی شهروندان رودانی از خدمات دهی ضعیف شده است.

حال یکی از مشکلات بسیار مهم  که موجب سرگردانی خیل عظیمی از بیماران شده، نبود پزشک عمومی به تعدادکافی در بخش اورژانس بیمارستان امام علی (ع) رودان است که علاوه بر ایجاد نارضایتی مردم و بیماران، موجب تجمع و صف های طولانی و یا ارجاع آنان به سایر مراکز درمانی خصوصی و خیریه می شود.

طی تماس های مکرر شهروندان رودانی و اطلاع از وضعیت بیمارستان امام علی (ع) رودان به مانند سایر شهروندان به اورژانس این بیمارستان رفته و شاهد این بودیم که هیچ پزشکی در اسکرین (مطب اورژانس) وجود نداشت و با چند سوال از منتظران در صف طولانی متوجه شدیم که پزشک متخصص بیهوشی که خود مسئولیت بیمارستان را برعهده دارد به جای یک پزشک عمومی در شیفت قرار گرفته ولی در محلی که باید پاسخگوی بیماران و مردم باشد و طبابت کند، حضور نداشت.

فارغ از پرداختن به التهابات چند ماهه اخیر در سیستم بهداشت و درمان که در صورت لزوم به طور کامل به آنان پرداخته می شود، یکی از علت های اصلی کمبود پزشک در شهرستان رودان در وهله اول رفتار نادرست و ناشایست مسئولین بهداشت و درمان با این قشر زحمت کش و نخبه جامعه و عدم تعامل کافی با پزشکان و بعد از آن نحوه پرداختی های  این شهرستان بوده است .

با این اوصاف و شرح موضوع، عدم وجود یا کمبود پزشک عمومی در شهرستان رودان  به خصوص بیمارستان امام علی (ع) هیچ توجیحی به جز عدم تعامل مسئولین این سیستم با پزشکان ندارد که در مصاحبه با یکی از پزشکان غیر بومی که به تازگی از رودان رفته عمده این موارد مشخص شده است.

یکی از پزشکان سابق سیستم بهداشت و درمان شهرستان رودان که به تازگی رودان را ترک کرده است گفت: در مدتی که در شهرستان رودان خدمت کرده ام به غیر از خدمت صادقانه و کمک به بیماران و مردم شریف این شهرستان هدف دیگری را دنبال نکرده و به دور از حاشیه های موجود در این سیستم به خدمت خود می پرداختم .

رفتار قلدر مآبانه و دیکتاتور گونه مسئولین بیمارستان ۹۶ تختخوابی امام علی(ع) شهرستان رودان، علاوه بر سلب انگیزه کار و خدمت باعث ایجاد رعب و وحشت بین کارکنان و همچنین پزشکان این مجموعه گردیده و همین علت باعث شده پزشکانی که  تجربه کار در رودان را دارند شهرستان رودان را در لیست سیاه قرار داده و پزشکان متقاضی را از عزیمت به این شهرستان منصرف کنند و با گذشت چندین روز از نبود پزشک عمومی در این بیمارستان که با مشکل جدی مواجه شده هنوز توسط مسئولین این حوزه اقدامی جهت رفع این مشکل صورت نگرفته است.

این پزشک اظهار کرد: تیم و حلقه ای کوچک و کاملاً  هماهنگ در سیستم بهداشت و درمان مشغول به فعالیت هستند که فقط با زبان تهدید و تحقیر با کارکنان  وپزشکان صحبت می کنند و درصورتی که یک نفر نسبت به این رفتار ها معترض شود با برخوردی کاملاً تهدید آمیز و با استفاده از ابزارهای بازدارنده از شکایتی که در دست دارند آنها را سرکوب می کنند .

captcha