گزارش ایکنا از گردهمایی بزرگ یاوران ولایت در شهرکرد
کد خبر: 3650096
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱

گزارش ایکنا از گردهمایی بزرگ یاوران ولایت در شهرکرد

گروه حماسه و جهاد: در سالروز سفر رهبر انقلاب به استان گردهمایی بزرگ یاوران ولایت با حضور پرشور رزمندگان و خانواده‌های شهدای چهارمحال و بختیاری در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، صبح امروز 15 مهرماه گردهمایی بزرگ یاوران ولایت با حضور حسین یکتا، فرمانده قرارگاه فرهنگی خاتم‌الاوصیا(ص)، رضا نریمانی، مداح اهل‌بیت، جمعی از مسئولان استانی، خانواده‌های شهدا، رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد.
قدرت نظام‌ به جهانیان‌ ثابت‌ شده است
حجت‌الاسلام والمسلمین‌ محمدعلی‌ نکونام، نماینده‌ ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری‌،‌ در این گردهمایی گفت: ارزش‌های اسلامی‌ با وجود رزمنده‌ و رزمندگی‌ زنده‌ است چرا‌ که رزم‌ و رزمندگی، جهاد، پویایی، روحیه‌ و نشاط‌ و شادابی است که اسلام‌ را زنده نگه‌ داشته است.
وی با اشاره به 2400 شهید دفاع مقدس و 11 شهید مدافع حرم استان،‌ افزود: باید امروز قدر آزادگان‌ و‌ ایثارگرانی‌ که مجاهدانه‌ زندگی می‌کنند‌ را بدانیم‌.

گردهمایی بزرگ یاوران ولایت در شهرکرد برگزار شد

نماینده‌ ولی‌فقیه ‌در چهارمحال و بختیاری‌ با بیان‌ اینکه امروز سالروز سفر مقام‌ معظم‌ رهبری به استان است، اظهار کرد: دشمنان‌ باید بدانند که مردم ایران اسلامی‌ مصمم‌تر‌ و راسخ‌تر‌ از گذشته‌ و با ایمانی‌ قوی‌تر پای ‌انقلاب و ولایت‌ ایستاده‌اند.
حجت‌الاسلام نکونام با اشاره‌ به سنگ‌‌اندازی‌های دشمن‌ بر سر راه‌ نظام، خاطرنشان‌ کرد: امروز به دشمن‌ می‌گوییم‌ که سنگ‌ها‌‌ را کنار زده‌ایم‌ و توطئه‌ها و فتنه‌های داخلی و خارجی را با‌ بصیرت خنثی‌ و این‌ باور ما‌ست‌ که دشمن‌ را ضعیف‌ کرده‌ایم‌.
وی با بیان‌ اینکه قدرت نظام‌ به جهانیان‌ ثابت‌ شده است، گفت: امروز تمام‌ دنیا رشد و استحکام‌ پایه‌های نظام‌ را باور دارد و اذعان‌ می‌کنند که ایران‌ روز به روز قوی‌تر می‌شود‌.
امام جمعه شهرکرد با اشاره به سخنان‌ سخیف‌ رئیس جمهور آمریکا در صحن سازمان ملل،‌ تصریح‌ کرد: سخنان‌ رئیس جمهور آمریکا به خاطر اوج ذلت‌ و ضعفشان‌ بوده اما خوشبختانه‌ جایگاه ما‌ آن‌قدر قوی است‌ که سخنان‌ آن‌ها در افکار عمومی‌ جا باز نمی‌کند و بدانید ما بر فتنه‌ها‌ و توطئه‌ها واقف‌ هستیم‌ و آن‌ها‌ را خنثی‌ می‌کنیم.
حجت‌الاسلام نکونام با بیان‌ اینکه داعش به فضل الهی در حال نابودی است، ادامه‌ داد: داعش در حال نابودی است اما دشمن به فکر فتنه جدید است که جدایی کردستان‌ عراق و پرورش اسرائیلی دیگر یکی از فتنه‌های آن‌هاست.
وی عنوان کرد: مردم‌ نظام‌ ما در برابر فتنه‌های داخلی محکم‌تر می‌ایستند و کسانی که می‌خواهند ارزش‌های انقلاب را کم‌رنگ‌ کنند با آن‌ها برخورد می‌کنند‌.

اکنون شاهد اثرات خون شهدا در جهانیم
حسین یکتا، فرمانده قرارگاه فرهنگی خاتم‌الاوصیا(ص)، با اشاره به اینکه امروز شاهد اثر کردن خون شهدا در جهان هستیم، اظهار کرد: همان‌طور که می‌بینیم رشادت یک شهید مدافع حرم توجه جهانیان را به خود جلب می‌کند، امروز خاک شلمچه و تابوت شهدای گمنام دارالشفا برای همه مردم شده است.
وی افزود: بنا بر فرموده امام راحل باید سال‌ها از جنگ تحمیلی بگذرد تا جایگاه شهدا مشخص شود؛ باید سال‌ها خاک شلمچه آفتاب بخورد تا داستان این شهدا روایت شود همان‌طور که قبر امام حسین (ع) سال‌ها آفتاب خورد.

گردهمایی بزرگ یاوران ولایت در شهرکرد برگزار شد

راوی دفاع مقدس با بیان اینکه اگر از دید بالا به انقلاب نگاه کنیم می‌بینیم که امروز موضع و قرارگاه دشمن به‌هم ریخته است، گفت: تمامی نقشه‌های دشمن که برای ایجاد نظام سلطه در جهان سالیان سال سرمایه‌گذاری کرده و در این راه افراد زیادی را کشته بود، به یک باره در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ به هم ریخته شد.
فرمانده قرارگاه فرهنگی خاتم‌الاوصیا(ص) اضافه کرد: در این ۴۰ سال دشمن هر چه تلاش کرد این نظام را به زمین بزند با واکنشی عکس روبه‌رو شد.
وی با اشاره به اینکه در زمان جنگ تحمیلی باور رزمندگان این بود که تا کربلا پیش خواهیم رفت اکنون می‌بینیم که در موعد اربعین مردم ایران تا کربلا می‌روند و اکنون صدام کجاست، افزود: امروز هم رهبر انقلاب باور دارند که دشمن از بین می‌رود و دشمن هم می‌داند که از بین خواهد رفت.
فرمانده قرارگاه فرهنگی خاتم‌الاوصیا(ص) تصریح کرد: اینکه دشمنان قلاده ترامپ را باز کردند برای این است که جبهه حق دارد نتیجه می‌دهد و بسیج جهان اسلام تشکیل شده است.
یکتا ادامه داد: دشمن امروزه به برنامه‌هایی مانند اشاعه نهضت‌های مختلف جنسی برای از بین بردن بنیاد خانواده و تغییرات محیط زیستی متوسل شده است.
وی خطاب به رزمندگان اسلام گفت: جنگ هنوز تمام نشده است بلکه از حالت سخت به نرم، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی تغییر پیدا کرده است.
فرمانده قرارگاه فرهنگی خاتم‌الاوصیا(ص) اضافه کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب خاطرات رزمندگان باید ثبت و نوشته شود تا فرهنگ ایثار و مقاومت زنده بماند و به نسل آینده منتقل شود.

مردم چهارمحال و بختیاری همواره آماده فداکاری بوده‌اند
سردار علی‌محمد اکبری، فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری، در این گردهمایی اظهار کرد: رزمندگان تیپ حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) از سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی با حضور در مناطقی مانند کردستان، شرکت در اولین عملیات‌های هشت سال دفاع مقدس مانند محرم، والفجر و کربلا و دفاع از مرز‌های کشور بعد از جنگ تحمیلی همواره آماده فداکاری و ایثار بودند.
وی افزود: مردم چهارمحال و بختیاری 2 هزار و 437 شهید در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و 11 شهید مدافع حرم تقدیم جمهوری انقلاب اسلامی ایران کردند.
فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) اضافه کرد: همان‌طور که در وصیت‌نامه شهدا ذکر شده است این افراد برای کسب توشه آخرت به جنگ رفتند و به دنبال شهرت و کسب مقام نبودند.
سردار اکبری ادامه داد: در این گردهمایی حضور یافتیم تا پیام ولایتمداری، اعلام آمادگی و تجدید پیمان با آرمان‌های امام راحل، شهدا و مقام معظم رهبری را اعلام کنیم.
یادآور می شود در پایان این مراسم از خانواده های شهدا و جانبازان بالای هفتاد درصد استان تجلیل شد.
captcha