آموزش و پرورش، تبیین راه شهدا برای دانش آموزان را وظیفه خود می داند
کد خبر: 3650109
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۱

آموزش و پرورش، تبیین راه شهدا برای دانش آموزان را وظیفه خود می داند

گروه اجتماعی: مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: آموزش و پرورش، تبیین راه شهدا برای دانش آموزان را وظیفه خود می داند.

 به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان، مدیرکل آموزش و پرورش استان و معاونین وی با حضور در دبیرخانه کنگره 12هزار شهید استان، با رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه و بسیج کشور دیدار و گفتگو کردند.

فریدون سیدمصطفوی، مدیرکل آموزش و پرورش استان در این دیدار گفت: خوشبختانه امروز تعامل آموزش و پرورش و سپاه شهدای استان بسیار سازنده و تنگاتنگ است و در این حوزه، ترغیب دانش آموزان به تحقیق در خصوص زندگی نامه و خاطرات شهدا در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه استان آذربایجان غربی 777 شهید دانش اموز و 143 شهید معلم، تقدیم انقلاب اسلامی کرده است؛ اذعان کرد: آموزش و پرروش استان از هیچ تلاشی برای تبیین راه شهدا برای نسل آینده فروگذار نخواهد بود.

سیدمصطفوی گفت: برگزاری باشکوه اردوهای راهیان نور شمالغرب کشور نمونه ای از تعاملات سازنده بین آموزش و پرورش و سپاه می باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: امسال برای جلوگیری از بازماندگی دانش آموزان از تحصیل، تعداد 147 کلاس زیر 5نفر در سراسر استان تشکیل شد.

سیدمصطفوی ادامه داد: با وجود شرایط مرزی و محرومیت استان، معلمان استان ماموریت آموزش و پرورش بیش از 560هزار دانش اموز استان را بخوبی انجام می دهند.

احمد حق طلب رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه و بسیج کشور نیز در این دیدار اظهار کرد: انتقال فرهنگ دفاع مقدس در بین داشن آموزان علاوه بر ارتقاء روحیه ایثار در کلیه ابعاد شخصیتی و زندگی اجتماعی آنها تاثیر بسزائی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه شهدا به ما نیاز ندارند بلکه ما به شهدا بعنوان یک الگوی بی بدیل نیازمندیم؛ افزود: سال گذشته بیش از 20 هزار یادواره شهدا در سراسر کشور برگزار شد.

وی خاطر نشان کرد: همکاری تنگاتنگ آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی در برگزاری باشکوه کنگره 12 هزار شهید این استان شایسته تقدیر است.
captcha