چهارمین سوگواره ملی «علمدار کربلا» در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود
کد خبر: 3650126
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵

چهارمین سوگواره ملی «علمدار کربلا» در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود

گروه فرهنگی: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری از برگزاری چهارمین سوگواره ملی «علمدار کربلا» در استان خبر داد و گفت: این سوگواره ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری سراسر کشور است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، به نقل از شبستان حجت الاسلام مراد یوسفی، مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری گفت: چهارمین سوگواره ملی «علمدار کربلا» به میزبانی دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد، مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام و ستاد عالی کانون های مساجد کشور در راستای بزرگداشت مقام شامخ قمر بنی هاشم (علیه السلام) برگزار می شود.
 
وی بابیان اینکه چهارمین سوگواره ملی «علمدار کربلا» در رشته شعر برگزار می شود افزود: این سوگواره ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری سراسر کشور است.
 
مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ابراز کرد: علاقه مندان می توانند آثار خود را در 2 قالب شعر کلاسیک و نو با موضوع شخصیت و فضایل اخلاقی حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام) و دلاوری‌ها و رشادت‌های آن حضرت به زبان فارسی، عربی و گویش‌های محلی از جمله لری، لکی و کردی به دبیرخانه این سوگواره ارسال کنند.
 
حجت الاسلام یوسفی گفت: علاقه مندان به شرکت در بخش ویژه چهارمین سوگواره «علمدار کربلا» باید آثار خود را در دو قالب شعر نو و کلاسیک با موضوع عاشورا، کربلا، اربعین و نیز شخصیت های مرتبط با واقعه عاشورا را به دبیرخانه سوگواره ارسال کنند.
 
وی آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این سوگواره 20 مهر ماه جاری عنوان کرد و افزود: مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان نیز 10 آبان سال جاری در استان ایلام برگزار می شود.
 
مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری، عرض ارادت به ساحت خاندان مطهر پیامبر عظیم الشان (صلی الله علیه و آله و سلم)، آشنایی بیش از پیش با معارف و سیره اهل بیت عصمت و طهارت (علیه السلام) استفاده از ظرفیت عظیم هنرمندان در راستای خلق آثار ارزشمند دینی و آیینی، ارتقا سطح دانش هنرمندان و شناسایی جوانان علاقه مند به هنر شعر آیینی، حضور پرنشاط‌ تر اعضای کانون‌ها در فعالیت‌ها و عرصه‌های مختلف ادبی و هنری کشور، کشف و شناسایی استعدادهای برتر ادبی و هنری فعال کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم، ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال در امور ادبی و عکاسی را از اهداف چهارمین سوگواره ملی «علمدار کربلا» عنوان کرد.
حجت الاسلام یوسفی با بیان اینکه هر شاعر می تواند حداکثر پنج اثر خود را با موضوعات سوگواره به دبیرخانه ارسال کند گفت: همه شرکت کنندگان باید متن تایپ شده اثر خود را به پست الکترونیک Dabirkhanehillam@javananemasajed.ir ارسال کنند.

captcha