ورود فرهنگ اهدای عضو به کتب درسی دانش‌آموزان
کد خبر: 3650151
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۱
حسینی عنوان کرد:

ورود فرهنگ اهدای عضو به کتب درسی دانش‌آموزان

گروه سلامت: سخنگوی انجمن اهدای عضو ایرانیان از ورود مباحث فرهنگی اهدای عضو به کتب درسی دانش‌آموزان خبر داد.

سحر حسینی سخنگوی انجمن اهدای عضو ایرانیان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، از ورود مباحث اهدای عضو به کتب درسی دانش‌آموزان خبر داد.
وی تصریح کرد: در روزهایی که فرهنگ‌سازی اهدای عضو به عنوان یک اقدام ملی در دستور کار دولتمردان، هنرمندان، ورزشکاران و حتی مردم عادی جامعه قرار گرفته، می‌توان از آشنایی کودکان و نوجوانان کشور با این مقوله به عنوان یک اقدام ریشه‌ای و با نگاه بلند مدت در این زمینه یاد کرد.
حسینی عنوان کرد: سال گذشته با تشکیل جلسه‌ای میان مدیران انجمن اهدای عضو ایرانیان و دفتر تالیف کتب درسی آموزش و پرورش مقرر شد زمینه وارد شدن موضوع اهدای عضو در کتاب دانش‌آموزان فراهم شود، که این کار بزرگ محقق شده است.
وی افزود: ورود موضوع اهدای عضو به کتاب‌های درسی نظیر تفکر و سواد رسانه‌ای، زیست 2، هنر دهم، و نگارش، نقطه عطفی در آشنایی کودکان و نوجوانان با فرهنگ اهدای عضو بود و آموزش و پرورش با این اقدام گامی جدی و اساسی در فرهنگ‌سازی این مساله مهم برداشته است.
مدیر اطلاع رسانی انجمن اهدای عضو ایرانیان بیان کرد: روز گذشته مدیران انجمن اهدای عضو ایرانیان به پاس قدردانی از این اقدام مسوولان آموزش و پرورش در ساختمان پژوهشی، برنامه‌ریزی و آموزشی این سازمان حاضر شده و از مدیرکل، معاون و مدیران گروه تألیف کتب درسی تقدیر کردند، در این دیدار همچنین مدیرکل تالیف کتب درسی از آمادگی این سازمان برای انجام اقدامات بیشتر در زمینه اهدای عضو و حضور انجمن در جشنواره فیلم رشد، همایش سردبیران مجلات رشد آموزش و پرورش و سایر جشنواره‌های فرهنگی و آموزشی خبر داد.
وی یادآورشد: روزانه 7 الی 10 نفر جان خود را به علت نرسیدن عضو پیوندی از دست می‌دهند، انسان‌هایی که شب‌ها به امید دریافت عضو پیوندی به خواب می‌روند و روزها با درد بیماری از خواب برمی‌خیزند، این در حالی است که سالانه حدود 6000 عضو به زیرخاک می‌رود و به نسبت آن هم بیماران بسیاری جان خود را از دست می‌دهند. بی شک تنها فرهنگ‌سازی مناسب است که می‌تواند به کمک تجهیزات پزشکی و متخصصان حوزه پیوند بیاید و یک بیمار را از رنج بیماری برهاند.
captcha