جامعه به وجود سالمندان نیاز دارد
کد خبر: 3650157
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۴

جامعه به وجود سالمندان نیاز دارد

گروه اجتماعی: معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌ پزشکی رفسنجان گفت: جامعه ما به وجود سالمندان نیاز دارد و باید از تجربیات آنها برای زندگی بهتر استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، احمد جمالی‌زاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌ پزشکی رفسنجان دیروز شنبه، 15 مهر در دیدار با سالمندان مهد سالمندان رفسنجان با بیان اینکه جمعیت این شهرستان به غیر از اتباع بیگانه بیش از ۳۱۱ هزار نفر است، گفت: حدود ۱۰ درصد از این جمعیت را سالمندان تشکیل می‌دهند و جامعه ما به  وجود سالمندان نیاز  دارد و باید از تجربیات آنها برای زندگی بهتر استفاده کرد.
وی با اشاره به توصیه‌های غذایی به سالمندان تصریح کرد: از مصرف غذاهای چرب و شور  و فست‌فود پرهیز کنند و بیشتر غذاهای بخارپز و سبزیجات مصرف شود.
جمالی‌زاده افزود: ورزش و پیاده‌روی در طول روز به مدت ۳۰ دقیقه می‌تواند جسم و روح سالمند را شاداب کند و  با توجه به اینکه پیشگیری بهتر از درمان است بنابراین سالمندان قبل از اینکه بیمار شوند به فکر سلامتی خود باشند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌ پزشکی رفسنجان تأکید کرد: انجام تست قند خون و آزمایشات لازم از سالمندان این مهد رایگان انجام خواهد شد.
captcha