برگزاری نخستین سوگواره شعر عاشورایی در منطقه آزاد ارس
کد خبر: 3650166
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۵

برگزاری نخستین سوگواره شعر عاشورایی در منطقه آزاد ارس

گروه فرهنگی: مدیر فرهنگی و هنری منطقه آزاد ارس گفت: نخستین سوگواره شعر عاشورایی ارس با عنوان کربلای دمشق 17 مهرماه جاری در جلفا برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، ابراهیم نصیری، مدیر فرهنگی هنری منطقه آزاد ارس روز شنبه 15 مهرماه گفت: اختتامیه نخستین سوگواره شعر عاشورایی ارس با عنوان «کربلای دمشق» با حضور استاد «کلامی زنجانی»،«علیرضا قزوه» و«محمدسعید میرزایی» از شعرای بنام کشور در 17 مهرماه جاری در شهر جلفا برگزار می‌شود.
وی، گفت: پس از اتمام مهلت ارسال آثار مجموعا 113 اثر به دبیرخانه سوگواره ارسال شده و توسط هیات داوران در دو مرحله مقدماتی و نهایی داوری انجام می گیرد.
نصیری، افزود: داوری نهایی را سه تن از اساتید شعری کشور و استان آذربایجان‌شرقی بر عهده دارند و نتایج مربوطه در اختتامیه سوگواره اعلام خواهد شد.
مدیر فرهنگی و هنری منطقه آزاد ارس، گفت: این سوگواره در گستره استان آذربایجان‌شرقی و مناطق آزاد 7 گانه کشور برگزار می‌شود و امیدواریم برگزاری سالانه این رویداد در کنار اثرات ملی و منطقه‌ای در فرهنگ ایثار و شهادت، بتواند موجبات رشد و تعالی شعر آیینی در شهرستان جلفا و منطقه آزاد ارس را فراهم نماید.
وی، با دعوت از اهالی فرهنگ و ادب برای فعال نمودن انجمن‌های ادبی در این منطقه گفت: متاسفانه جامعه ادبی منطقه تمایلی به ایجاد و قبول مسوولیت در تشکل‌های غیردولتی را ندارند و علیرغم وجود زمینه‌ها و استعداد بومی بویژه در حوزه شعر متاسفانه انجمن‌های ادبی از رونق و قوام مناسبی برخوردار نیستند.
captcha