مسابقات قرآنی اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران برگزار می‌شود
کد خبر: 3650196
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷
20 مهر ماه؛

مسابقات قرآنی اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی و جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران از برگزاری مرحله استانی سومین دوره مسابقات قرآنی جوانان، ورزشکاران و کارکنان این اداره کل روز پنج شنبه 20 مهر ماه در امامزاده ابراهیم(ع) آمل خبر داد.

حجت‌الله حیدری، معاون فرهنگی و جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندارن گفت: مرحله استانی سومین دوره مسابقات قرآنی جوانان، ورزشکاران و کارکنان روز پنج شنبه 20 مهر ماه با شرکت 165 نفر در 6 رشته قرآنی در دو بخش مجزای برادران و خواهران در مجتمع فرهنگی بصیرت امامزاده ابراهیم آمل برگزار می‌شود.
وی افزود: در این دوره از مسابقات ناظر معرفی شده از معاونت فرهنگی وزارت ورزش و جوانان با حضور در محل برگزاری مسابقات بر حسن اجرای فنی مسابقات نظارت خواهد داشت.
معاون فرهنگی و جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران تصریح کرد: در پایان مسابقات استانی به نفرات برتر حکم قهرمانی و جوایز ارزنده و به همه شرکت کنندگان نیز گواهی شرکت در مسابقات اعطا خواهد شد.
وی از حضور نفرات برتر مرحله استانی در مسابقات کشوری در آبان ماه در استان فارس خبر داد و ابراز امیدواری کرد که جوانان و ورزشکاران و همکاران فعال حوزه قرآنی بتوانند مانند دوره قبل در مرحله کشوری بدرخشند و حائز رتبه های برتر کشوری شوند.
حیدری اظهار کرد: در مرحله شهرستانی این مسابقات یک هزار و 229 شرکت کننده  (شامل 609 برادر و 620 خواهر) در 6 رشته قرآنی در دو بخش مجزای برادران و خواهران از 18 شهرستان در مرداد ماه با یکدیگر رقابت کردند که نفرات برتر هر رشته به مرحله استانی راه یافتند.
حیدری در پایان از همکاری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان و شهرستان آمل ، شورای اسلامی و شهرداری آمل بخاطر همکاری در برگزاری این مسابقات تشکر و قدردانی کرد.
لازم به ذکر است: در این دوره از مسابقات در بخش ورزشکاران و کارکنان در رشته‌های قرآنی قرائت تحقیق؛ قرائت ترتیل؛ حفظ یک جزء؛ حفظ احادیث موضوعی و تفسیر موضوعی و  در بخش جوانان در رشته های قرائت تحقیق؛ قرائت ترتیل؛ حفظ 10 جزء؛ حفظ احادیث موضوعی و تفسیر موضوعی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.



captcha