سلیقه‌های شخصی در برابر فرمان الهی را کنار بگذاریم
کد خبر: 3650218
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
حجت‌الاسلام احمد لطفیان:

سلیقه‌های شخصی در برابر فرمان الهی را کنار بگذاریم

کانون خبرنگاران نبأ: امام جمعه شهرستان نیک‌شهر با اشاره به اینکه در برابر فرمان الهی، سلیقه‌ها و خواسته‌های شخصی را باید کنار بگذاریم، گفت: مؤمن خداپرست و یاور خدا باید به گسترش فرهنگ قرآن، نماز و مسجد بپردازد و تنها به نماز و عبادت خود توجه نکند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، کارگاه آموزشی «نشاط مسجدی» با هدف بصیرت‌افزایی با همکاری کانون فرهنگی تبلیغی شهید مبارزه با نفوذ ملامحمدعلی لطفیان سرگزی، در نیک‌شهر سیستان و بلوچستان برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین احمد لطفیان سرگزی، امام جمعه شهرستان نیک‌شهر در این کارگاه آموزشی با معرفی کتاب صحیفه سجادیه، گفت: انس با قرآن و حدیث و دعاهای صحیفه سجادیه دل را شفاف و روشن می‌کند.
وی عظمت خدا، احساس نیاز و توجه به نعمت‌ها و فطرت را به‌عنوان ریشه‌های عبادت نام برد و افزود: یادآوری نعمت‌های بی‌شمار الهی، انگیزه‌ای قوی برای توجه به خدا و عبادت اوست. عبادت يعنی قرار دادن همه ابعاد زندگی در مسیر خواست و رضای الهی همچون تفکر در آفرینش، آموختن دانش مفید، خدمت به مردم و انتظار حکومت عدل جهانی از ابعاد عبادت.
امام جمعه شهرستان نیک‌شهر با اشاره به اینکه در برابر فرمان الهی، سلیقه‌ها و خواسته‌های شخصی را باید کنار بگذاریم و به نیش و نوش دیگران و خوش آمدن و بد آمدن مردم بی‌اعتنا باشیم، گفت: مؤمن خداپرست و یاور خدا باید به گسترش فرهنگ قرآن، نماز و مسجد بپردازد و تنها به نماز و عبادت خود توجه نکند.
وی با بیان اینکه نماز و مسجد سیمای مکتب اسلام و وسیله سنجش مردم است، عنوان کرد: نماز داروی نسیان، اهرم استعانت در غم‌ها و مشكلات، و بارزترین نوع عبادت و بندگی است.

captcha