فعالیت 1000 مؤسسه قرآنی مجوزدار در کشور
کد خبر: 3650249
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲
تا پایان دولت یازدهم صورت گرفت؛

فعالیت 1000 مؤسسه قرآنی مجوزدار در کشور

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قبل از دولت یازدهم 17هزار کانون فرهنگی-هنری مساجد داشتیم که در پایان دوره به 23هزار رسید و همچنین 300 مؤسسه قرآنی در مجوزدار در ابتدای دولت یازدهم داشتیم که در پایان دولت به 1000 مؤسسه قرآنی مجوزدار رسید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌ جنوبی، علی اصغر کاراندیش مرودستی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز 16 مهرماه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌ جنوبی گفت: هدف از سفرهای استانی بررسی مشکلات حوزه فرهنگ و تلاش برای رفع آن است.
وی اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد وزارت خانه ای حساس است که بر اساس شرح وظایف 6 معاونت در حوزه فرهنگی، هنری، قرآنی، مطبوعاتی و...دارد که نشان از مسئولیت‌های متعددی این وزارت خانه دارد.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: قبل از دولت یازدهم 17هزار کانون فرهنگی ـ هنری مساجد داشتیم که در پایان دوره به 23 هزار رسید و همچنین 300 مؤسسه قرآنی مجوزدار در ابتدای دولت یازدهم داشتیم که در پایان دولت به 1000 مؤسسه قرآنی مجوز دار رسید.
کاراندیش مرودستی ادامه داد: در حوزه مطبوعات نیز در دولت یازدهم رشد بسیار خوبی داشته‌ایم به گونه‌ای که در پایان دولت به 7 هزار نشریه مجوزدار رسیده‌ایم و در حوزه کتابخوانی نیز سالانه در کشور 8 هزار عنوان کتاب به چاپ می رسد.
وی افزود: البته تکثر کار در حوزه فرهنگی بسیار زیاد است و سازمان‌ها و نهادهای مختلفی در این حوزه فعالیت می‌کنند که در جهت دوری از موازی‌کاری ایجاد یک مرکز هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی در کشور ضروری به نظر می‌رسد.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه تنها 3 تا 3 و نیم درصد از بودجه جاری کشور به فرهنگ اختصاص می‌یابد، یادآور شد: از این میزان نیز 13 درصد آن به وزارت فرهنگ و ارشاد اختصاص می‌یابد.
captcha