تجمع شیعیان بلژیک در میدان «جان باتیست»+فیلم
کد خبر: 3650391
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵

تجمع شیعیان بلژیک در میدان «جان باتیست»+فیلم

گروه بین‌الملل: عاشقان و ارادتمندان امام حسین(ع) در بروکسل، پایتخت بلژیک تجمعی با حال و هوای عاشورایی برگزار کردند.

تجمع شیعیان بلژیک در میدان «جان باتیست»+فیلمحجت‌الاسلام والمسلمین سیدضیاء‌الدین صالحی خوانساری، دبیر اتحادیه علمای اسلامی شیعه بلژیک در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اظهار کرد: این تجمع در میدان «جان باتیست» در هسته مرکزی شهر بروکسل به دعوت مراکز اسلامی و اتحادیه علمای اسلامی شیعه بلژیک دیروز(15 مهرماه) برگزار شد.
 
وی افزود: شیعیان حضور خوبی در تجمع  بروکسل داشتند و این تجمع با توجه به حضور گسترده وهابیان در بروکسل و فرافکنی‌های آنان علیه شیعیان، کار با ارزشی بود.
 
حجت‌الاسلام صالحی خوانساری تصریح کرد: تجمع بروکسل با مجوز پلیس و شهرداری بروکسل برگزار شد و فرصتی برای معرفی امام حسین(ع) به علاقمندان و شهروندان بلژیکی بود.
 
وی گفت: بسیاری از رهگذران با مشاهده تجمع از چرایی آن می‌پرسیدند و ما امام حسین(ع) را به آنان معرفی کرده و توضیح می‌دادیم که آن حضرت به خاطر مبارزه با ظلم به شهادت رسید و خود و خانواده‌اش را در راه خدا فدا کرد.
 
دبیر اتحادیه علمای اسلامی شیعه بلژیک در پایان یادآور شد: سه سال است که چنین تجمعی برگزار می‌شود؛ اما چون باید مجوز پلیس را داشته باشد، روز برگزاری تغییر می‌کند و امسال مجوز پلیس برای دیروز(15 مهرماه) صادر شده بود/.

همنوایی با عاشوراییان در بلژیک



captcha