برکت و نور در خانواده/ از سن دو و نیم سالگی متوجه حافظه قوی او شدم
کد خبر: 3650399
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱

برکت و نور در خانواده/ از سن دو و نیم سالگی متوجه حافظه قوی او شدم

کانون خبرنگاران نبأ: از سن دو و نیم سالگی متوجه حافظه قوی دخترم شدم؛ پسرم مشغول حفظ آیت‌الکرسی بود، اما ضحی موقع خواب آن‌را کامل خواند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، به مناسبت روز جهانی کودک، از میان صدها نوگل قرآنی در مرکز آموزش قرآن آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، به سراغ قرآن‌آموزی رفتیم به‌نام ضحی میوند که از آبان 95 تاکنون موفق به حفظ 21 جزء از قرآن کریم شده‌ است. 

مریم نعمت‌الهی، مادر ضحی میوند از قرآن‌آموزان مرکز آموزش قرآن آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) که تا کنون موفق به حفظ 21 جزء از قرآن کریم شده است در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، گفت: ضحی متولد سال 89 است که از سن دو و نیم سالگی متوجه حافظه قوی او شدم؛ پسرم مشغول حفظ آیت‌الکرسی بود، ضحی موقع خواب آن‌را کامل خواند از فردای آن شب یک آیه کوتاه از قرآن را برایش می‌خواندم، شب بعد موقع خواب آیه را کامل تحویل می‌داد که در مدت بسیار کوتاهی 70 آیه را آموخت.

وی ادامه داد: با اینکه سن ضحی بسیار کم بود، او را برای ثبت نام در کلاس‌های روخوانی به جامعة‌القرآن بردم که پس از پایان دوره روخوانی، دوره روان‌خوانی قرآن را نیز گذراند.

نعمت‌الهی بیان کرد: ضحی در طی سه هفته حفظ جزء 30 را به اتمام رساند و به یقین رسیدم که اینک به لطف خدا می‌تواند کار حفظ را شروع کند؛ از آنجا که دبیر زیست بودم به دلیل مشغله کاری برای شروع جزء یک او را در مرکز حفظ تخصصی میدان امام حسین(ع) تهران ثبت نام کردم.

وی افزود: با توجه به بعد مسافت و مشغله کاری نتوانستم او را برای ادامه کار به تهران ببرم و تصمیم گرفتم خودم درمنزل کارآموزش را ادامه دهم که از آبان 95 هر شب یک صفحه از قرآن(ابتدا معنای کلمات هر آیه و سپس آیه) را حفظ می‌کرد؛ صبح روز بعد ابتدا صفحه حفظ جدید و در ادامه 10 صفحه قبل از حفظ، و بعد به میزان یک و نیم جزء از محفوظات قبل پرسیده می‌شد. بعد از این مدت از ابتدای سوره یوسف به مرکز آموزش قرآن حرم حضرت عبدالعظیم(ع) راه یافت تا ارائه محفوظاتش تحت نظر استاد باشد.

مادر این کودک قرآنی با اشاره به اینکه دخترم بسیار مسلط به معنای آیات و تا حدودی با قواعد عربی آشنا است با بیان خاطره‌ای، گفت: یک روز که ضحی سوره ابراهیم را برای استاد می‌خواند ابتدای آیه 10 را مکث کرد، استادش چون می‌دانست ضحی مسلط به معنی است گفت پیامبران‌شان گفتند ضحی پرسید «قالت رسلهم؟» استاد گفت بله، ضحی پرسید مگر قالت برای زن نیست در حالی که رسل مرد است، استاد بسیار شگفت‌زده شد و ضحی را بوسید و از من پرسید که قواعد را می‌داند، گفتم تا حدودی، و همین پیشرفت او خود به خود ما را  تشویق می‌کرد تا اینکه برای او بیشتر وقت بگذاریم.

یادآور می‌شود، ضحی میوند تاکنون در طی حفظ این مصحف شریف همواره موفق به کسب رتبه برتر بوده و در زمینه مفاهیم و قرائت و قواعد عربی پیشرفت خوبی داشته است؛ امید است که قرآن حافظ او و همه کودکان قرآنی باشد.
captcha