پیام آیت‌الله سیستانی در پی درگذشت جلال طالبانی
کد خبر: 3650420
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷

پیام آیت‌الله سیستانی در پی درگذشت جلال طالبانی

آیت‌الله سیستانی درگذشت جلال طالبانی رئیس جمهور پیشین عراق را به خانواده او تسلیت گفت و تأکید کرد که مرحوم طالبانی نقش اثرگذاری در عراق داشته که قابل قدردانی است.

پیام آیت‌الله سیستانی در پی درگذشت جلال طالبانیبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از مهر ، «آیت الله سید علی سیستانی» با صدور بیانیه ای درگذشت «جلال طالبانی» رئیس جمهور پیشین عراق را به خانواده او تسلیت گفت.

در این بیانیه که امروز یکشنبه منتشر شده است آیت الله سیستانی تأکید کرده که طالبانی نقش قابل توجهی در حل بحران هایی که عراق گرفتار آن شده بود، بازی کرده بود.

آیت الله سیستانیخطاب به خانواده مرحوم طالبانی اعلام کردند که با نهایت تأسف خبر درگذشت رئیس جمهور پیشین عراق را دریافت کردیم، او چشم نافذی در بررسی مسائل داشت، برایاتحاد کلمه و وحدت عراقی ها تلاش زیادی کرد و نقش قابل توجهی در حل بحران هایی که بعد از سقوط صدام عراق را گرفتار خود کرده بود، داشته که هنوز در یادها باقیو قابل قدردانی است.

سید علی سیستانی از مراجع عالی قدر عراق تأکید کرد که از خداوند برای رئیس جمهور درگذشته عراق طلب بخشش و رحمت و برای بازماندگان او صبر و شکیبایی طلب می کند.

جلال طالبانی رئیس جمهور پیشین عراق روز ۳ اکتبر بعد از مبارزه طولانی با بیماری در بیمارستانی در آلمان درگذشت. حیدر العبادی نخست وزیر عراق در پی درگذشت طالبانی سه روز در کشور عزای عمومی اعلام کرد.

پیام آیت‌الله سیستانی در پی درگذشت جلال طالبانی
captcha