اولین و مهم‌ترین مکان انتقال فرهنگ عاشورا، مدرسه است
کد خبر: 3650471
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷

اولین و مهم‌ترین مکان انتقال فرهنگ عاشورا، مدرسه است

گروه معارف: معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز بر ضرورت ترویج فرهنگ عاشورایی در جامعه تاکید کرد و گفت: اولین و مهم‌ترین مکان انتقال این فرهنگ، مدرسه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، مسعود مهرانی‌نیا، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز، 16مهرماه در هفتمین همایش یاوران حسینی که در کانون امام علی(ع) برگزار شد، اظهارکرد: عاشورا مدرسه عشق است که مدرس آن امام حسین(ع) است.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری همایش‌هایی به نام عتبات عالیات و دفاع مقدس یک کار دلی است که افراد برای دلشان در آن حضور و مشارکت می‌کنند.
این مسئول بیان کرد: مردم در مکتب امام حسین(ع) درس‌های بزرگی می‌آموزند که سازنده و دلنشین است و انسان را به خداوند نزدیک‌تر می‌کند.
مهرانی‌نیا به ایثارگری شهدا در راه دفاع از انقلاب و اسلام اشاره کرد و یادآور شد: شهید محسن حججی از جمله شهدای مدافع حرم است که برای دفاع از آل الله در مسیر راه سالار شهیدان گام برمی‌دارد و به درجه رفیع شهادت می‌رسد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز در ادامه به ویژگی‌های مکتب امام حسین(ع) پرداخت و گفت: 1400 سال از این قیام می‌گذرد اما همچنان این قیام با شور و حال خاصی در بین همه دلباختگان حسینی در سراسر جهان به خصوص نوجوانان و جوانان ایران در قالب برنامه‌های فرهنگی و هیئت‌های عزاداری برگزار می‌شود.
این مسئول تصریح کرد: این قیام در سال‌هایی زنده نگه داشته شده که هیچ رسانه‌ای مثل امروز که در دنیا وجود دارد، وجود نداشته است.
وی اضافه کرد: طرح یاوران حسینی در سال تحصیلی 96-97 همانند سال‌های گذشته با جدیت دنبال می‌شود زیرا هدفمان از اجرای این طرح در مدارس گسترش فرهنگ عاشورایی است.
مهرانی‌نیا گفت: در ششمین طرح یاوران حسینی که در سال گذشته در مدارس البرز به اجرا درآمد ، دانش‌آموزان البرزی 130 میلیون تومان به عتبات عالیات کمک کردند.
captcha