علاقه به قرآن؛ ارثیه خانوادگی
کد خبر: 3650507
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۶
سفیران نور/22

علاقه به قرآن؛ ارثیه خانوادگی

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مهدی شجاعی فعال قرآنی است که از پنج سالگی به خواندن قرآن مبادرت ورزیده و پس از کسب رتبه بین‌المللی در نوجوانی، به کسوت روحانیت درآمده است و برای آشنایی بیشتر با وی مستند «سفیران نور» را با هم می‌بینیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) مهدی شجاع، متولد سال 1359 در شهر مشهد است که از پنج سالگی به خواندن قرآن مبادرت ورزیده و پس از کسب رتبه بین‌المللی در نوجوانی، به کسوت روحانیت درآمده است.
سنت تلاوت قرآن بعد از نماز صبح ارثیه خانوادگی شجاع است و به گفته وی علاقه به فعالیت‌های قرآنی به صورت ذاتی بر اساس همین سنت در او شکل گرفته که پس از آشنایی با اساتید و جلسات قرآنی این علاقه هدفمند شده است.
شجاع تلاوت قرآن را با هدف شرکت در مسابقات آغاز کرده که پس از کسب رتبه بین‌المللی در سال 73، به کیفیت قرائت خود اهمیت بیشتری داده است.
تدریس تجوید در مدرسه علمیه حضرت امام موسی‌بن جعفر(ع)، شرکت در مسابقات و محافل و جلسات در مشهد مقدس، ترتیل خوانی در حرم مطهر امام رضا(ع) و امام جماعت در صحن حرم از جمله فعالیت‌های قرآنی این قاری روحانی است.
این قاری بین‌المللی معتقد است روحانی که برای تفسیر آیات بر بالای منبر می‌رود، قبل از شروع بحث، آیاتی را قرائت کند تا تأثیر بیشتری از جلسه بگیرد.
یادآور می‌شود، خبرگزاری ایکنا با توجه به مهم و اثرگذار بودن این مستند در نظر دارد طی چند خبر به بازنشر مستند سفیران نور که سال ۹۰ از گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه یک سیما پخش می‌شد، بپردازد.

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۷/۱۷ - ۱۰:۱۱
0
0
توجه و استفاده از قرآن از خیلی انحرافات جلوگیری می‌کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۷/۱۷ - ۱۰:۱۲
0
0
به کاری گیری قرآن جلوی خیلی لغزش‌ها را خواهد گرفت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۷/۱۷ - ۱۰:۱۳
0
0
برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی قرآن را در راس همه امور قرار داد
captcha