سامانه خدمات الکترونیک انتظامی در کردستان راه‌اندازی شد
کد خبر: 3650518
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰

سامانه خدمات الکترونیک انتظامی در کردستان راه‌اندازی شد

گروه اجتماعی: معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کردستان با اشار ه به راه اندازی سامانه خدمات الکترونیک انتظامی(سخا) در استان های بزرگ کشور گفت: اکنون در استان کردستان هم این سامانه ایجاد شده و آماده ارائه خدمات به مشمولان دریافت مجوز خروج از کشور است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، محمد کولیوند، معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کردستان امروز، 16 مهرماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان اظهار کرد:  در ابتدا سامانه خدمات الکترونیک انتظامی(سخا) در استان‌های بزرگ کشور راه‌اندازی شد و اکنون در استان کردستان هم این سامانه ایجاد شده و آماده ارائه خدمات به مشمولان دریافت مجوز خروج از کشور است.

وی افزود: از اول مهرماه امسال این سامانه دراستان آغاز به کار کرده و دیگر صدور مجوز دانشجویان مشمول متقاضی مجوز خروج از کشور به طور دستی انجام نمی‌شود و تمامی کارها از طریق این سامانه انجام می‌شود.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کردستان  با اشاره به  آدرس اینترنتی این سامانه به نشانی http://services.epolice.ir، اعلام کرد: با ایجاد این سایت دیگر نیازبه مراجعه حضوری مشمولانی که قصد خروج از کشوررا دارند، نیست.

وی به مراحل ثبت درخواست مجوز خروج از کشور اشاره و عنوان کرد: مشمولان دانشجو که متقاضی دریافت مجوز خروج از کشور به دلیل زیارتی و سیاحتی هستند می‌توانند با مراجعه به پلیس +۱۰، کد سخا خود را دریافت کرده و سپس با داشتن حساب بانکی بنام خود متقاضی از بانک قوامین در خواست خروج از کشور خود را در سامانه سخا ثبت کنند.

کولیوند بیان کرد: پس از تایید درخواست، اطلاعات ثبت شده به دانشگاه مربوطه ارسال می‌شود که مسئول مربوطه در دانشگاه پس از بررسی درخواست و در صورت نداشتن مشکل قانونی نسبت به تایید آن اقدام می‌کند.

وی ادامه داد: پس از تأیید وظیفه عمومی استان محل سکونت مشمول، نسبت به لیست‌گیری مشمولان متقاضی وسپس نسبت به بررسی و صدور مجوز خروج از کشور آنان اقدام می شود.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کردستان  با اشاره به اینکه این مراحل مختص دانشجویان دانشگاه های مستقر دراستان است، اعلام کرد: دانشجویی متقاضی که اهل  کردستان است  ولی در دانشگاه واقع در سایر استان های کشور مشغول به تحصیل  است باید  مراحل ذکر شده را در استان محل تحصیل خود انجام دهد.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کردستان با بیان اینکه حداقل مبلغ ودیعه دریافت شده از این متقاضیان ۳ میلیون و حداکثر هم ۱۰ میلیون تومان تعیین شده است، عنوان کرد: محض ثبت ورود مشمول به خاک کشور در مرز زمینی یا فرودگاه در سامانه، ظرف مدت یک هفته ودیعه به مشمول عودت داده می شود.

کولیوند عنوان کرد: در صورت تغییر تاریخ سفر  و یا عدم استفاده مشمول از مجوز صادر شده مراتب عدم استفاده در سامانه ثبت و ظرف مدت یک هفته ودیعه به مشمول عودت داده می شود.

وی به مراحل ثبت درخواست معافیت پزشکی هم اشاره کرد و یادآور شد: ثبت اولیه در دفتر پلیس+۱۰ و معرفی به پزشک معاین اولیه، معاینه مشمول توسط پزشک معاین اولیه و تشخیص بیماری و ثبت نوع بیماری در سیستم، ثبت مرحله دوم توسط پلیس +۱۰ و معرفی به حوزه پزشکی، معرفی به بیمارستان طرف قرارداد برای اخذ نظریه تخصصی توسط اداره پزشکی وظیفه عمومی، طرح پرونده در شورای پزشکی پس از وصول نظریه تخصصی،  در دو حالت هم پرونده برای بررسی بیشتر در اجرای ماده ۴۲ و ۴۳ به شورای عالی ارجاع داده می شود، شامل مراحل ثبت درخواست معافیت پزشکی است.

captcha