برگزاری مسابقه دسته جمعی نقاشی «کودک در پناه خانواده» در کردستان
کد خبر: 3650576
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۶

برگزاری مسابقه دسته جمعی نقاشی «کودک در پناه خانواده» در کردستان

گروه فرهنگی: مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان گفت: مسابقه نقاشی دسته‌جمعی با موضوع «کودک در پناه خانواده» با همکاری جهاد دانشگاهی، بهزیستی، محیط زیست و آموزش و پرورش پنج‌شنبه، 21 مهرماه در پارک شهدای 28 دی سنندج برگزار می‌شود.

 سهیلا شیخی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، از اجرای 300 ویژه برنامه فرهنگی، هنری و ادبی در 23 مرکز ثابت و سیار مراکز کانون استان در هفته ملی کودک خبر داد.

وی افزود: قصّه‌گویی با محوریت مفاهیم مذهبی و دینی، معرفی وقایع و ایّام ماه محرم، معرفی شخصیّت والای امام حسین (ع)، دیدار و ملاقات با کودکان بستری در بیمارستان‌های استان، شعرخوانی، نمایش فیلم، اجرای ویژه‌برنامه کودک و دوستی با کتاب و اجرای نمایشنامه خوانی اعضا از جمله برنامه‌های اجرایی هفته ملی کودک است که از تاریخ 15 لغایت 21 مهرماه در تمامی مراکز کانون استان برگزار می‌شود.

شیخی بان کرد: همچین کارگاه‌های نقاشی و سفالگری و ادبی و کاردستی و خوشنویسی با موضوع (دلسازه‌های حسینی)، کارگاه‌های ایمنی و زلزله و آتش نشانی و محیط زیست در مراکز کانون در هفته ملی کودک برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: برپایی کارگاه مفهوم کودکی با همکاری بهزیستی برای والدین، دیدار با کودکان بستری در بیمارستان و اهدای کتاب و سرگرمی با حضور ادارات عضوهفته ملی کودک، برپایی کارگاه آموزش خود ایمنی و حوادث طبیعی، برپایی کارگاه آموزشی با عنوان کودک‌آزاری برای والدین و شرکت کنندگان، برپایی کارگاه پرنده‌نگری در حاشیه دریاچه زریبار مریوان، برگزاری کارگاه سلامت و ایمنی برای کودکان، آموزش بازی‌های گروهی سالم و ایمن، نشست با موضوع آشناکردن اعضا با فناوری‌های جدید و فرهنگ استفاده صحیح از آنها مانند (اینترنت، موبایل و شبکه‌های اجتماعی) از دیگر برنامه‌های اجرایی مراکز کانون استان کردستان است که در این هفته برگزار می‌شود.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان عنوان کرد: در «هفته ملی کودک» شاهد افتتاح کتابخانه سیار روستایی قروه و افتتاح سه فروشگاه محصولات فرهنگی کتاب و سرگرمی در بیجار، دیواندره و قروه خواهیم بود.

وی به ویژه‌برنامه‌‌ 16 مهر «روز جهانی کودک» اشاره کرد و افزود: در این روز علاوه بر برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوع با حضور کودکان و به میزبانی مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد نوجوانان برگزیده در مسابقات مختلف مراکز سنندج با حاج ماموستا خدایی امام جمعه سنندج دیدار خواهند داشت.

شیخی ادامه داد: برنامه نقاشی دسته‌جمعی با موضوع «کودک در پناه خانواده» با همکاری جهاد دانشگاهی، بهزیستی، محیط زیست و آموزش و پرورش پنج‌شنبه، 21 مهرماه در آبیدر در پارک شهدای 28 دی سنندج برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: اهدای کتاب و تجهیز کتابخانه مراکز خیریه شهرستان سنندج، نشست مربیان و کارکنان کانون با موضوع نقش فضای مجازی در خانواده امن، اجرای مسابقات مختلف، برپایی نمایشگاه از آثار اعضا، اجرای ویژه‌برنامه بیرق سبز، تقدیر از نویسنده کودک و نوجوان، برگزاری جلسه پرسش و پاسخ با موضوع تاثیر ایمان بر زندگی فردی و اجتماعی را از دیگر برنامه‌های اجرایی هفته ملی کودک در استان است. 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان یادآور شد: کودکان و نوجوان و مربیان و اولیا تربیتی جامعه هدف ما در این برنامه‌هاست که اجرای برنامه برای کودک و اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌ها درباره کودک را خواهیم داشت.

یادآور می‌شود؛ ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک از 15 تا 21 مهرماه همزمان با سراسر کشور در شهرهای استان کردستان با شعار «هرکودک نشانی خداست...» برگزار می‌شود.

captcha