برخورد جدی با مواد مخدر از توقعات مردم است
کد خبر: 3650620
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۸
جعفری:

برخورد جدی با مواد مخدر از توقعات مردم است

گروه اجتماعی: امام جمعه کرمان گفت: برخورد جدی با مواد مخدر از جمله توقعات مردم است که اگر راه علاج اساسی برای این مسائل پیدا شود، مردم را خوشحال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، آیت‌الله سیدیحیی جعفری، امام جمعه کرمان دیروز یکشنبه، 16 مهر در دیدار سردار رضا بنی‌اسدی فرمانده انتظامی استان کرمان و جمعی از فرماندهان، نیروی انتظامی را حافظ جان و مال مردم دانست و با نقل روایتی از امام علی(ع) گفت: حضرت می‌فرمایند، هیچ بی‌نیازی همانند عقل، هیچ فقری بدتر از جهل، هیچ میراثی بالاتر از ادب و هیچ پشتیبانی بالاتر از مشورت کردن نیست.
وی افزود: بیشتر افرادی که دنبال کارهای خطرناک می‌روند، فکر و عقل خود را به کار نینداخته‌اند، زیرا اگر دین هم نباشد عقل می‌تواند از لغزش‌ها جلوگیری کند.  
آیت‌الله جعفری مشورت با افراد کارشناس و زبده را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: در مکتب اسلام بر امر مشورت تأکیدات فراوانی شده است و پیامبر اکرم(ص) با اینکه به امور مختلف آگاه بودند، اما خداوند دستور به مشورت به ایشان داد و در امر مشورت نیز باید با افراد عاقل و خردمند هم صحبت شد و از فواید و سود آن بهره برد.
وی تأکید کرد: برخورد جدی با مواد مخدر از جمله توقعات مردم است که اگر راه علاج اساسی برای این مسائل پیدا شود، مردم را خوشحال می‌کند.
سردار رضا بنی‌اسدی‌فر، فرمانده انتظامی استان کرمان در این دیدار گفت: نیروی انتظامی در راستای وظایفی که به عهده دارد و برای تأمین امنیت کامل در جامعه تمام تلاش خود را به کار می‌برد.
وی بحث مواد مخدر و اعتیاد جوانان را از دغدغه‌های پلیس دانست و افزود: اعتیاد به مواد مخدر یکی از دلایل منجر به طلاق در خانواد‌ه‌ها است که آسیب‌های بعدی را نیز به دنبال دارد.
بنی‌اسدی به دیگر معضلات جامعه از جمله مصرف مشروبات الکلی، حاشیه‌نشینی و ... اشاره کرد و گفت: همکاری ائمه جمعه و جماعات در آگاهسازی جامعه از آسیب‌های موجود و رفع این مشکلات تأثیر به سزایی خواهد داشت.
منبع: فرماندهی انتظامی استان کرمان
captcha