ولایت‌مداری مهم‌ترین ویژگی شخصیتی حضرت زینب(س) بود
کد خبر: 3650670
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱
ربیعی:

ولایت‌مداری مهم‌ترین ویژگی شخصیتی حضرت زینب(س) بود

گروه معارف: امام جمعه هیدج با تاکید بر اینکه ولایت‌مداری یکی از بارزترین ویژگی‌های شخصیتی حضرت زینب(س) بود، تصریح کرد: ایشان همواره از امام حسین‌(ع) تبعیت می‌کرد و پس از واقعه عاشورا نیز در مراقبت از امام زین‌العابدین(ع) که در واقعه عاشورا بیمار بودند از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام خلیل ربیعی، امام جمعه هیدج شامگاه دیروز یکشنبه 16 مهر در مراسم عزاداری مکتب امام صادق(ع) شهر هیدج، با بیان اینکه حجاب و عفاف حضرت زینب(س) بهترین الگو برای زنان جامعه امروزی است، اظهار کرد: وقتی حضرت زینب(س) را به اسارت گرفته و شهر به شهر می‌گرداندند ایشان در مواجهه با نامحرمان نقاب برچهره می‌گرفتند تا رخسارشان بر نامحرم هویدا نشود.

وی با اشاره به اینکه حجاب یکی از موضوعاتی بود که حضرت زینب(س) در خطبه خودشان در کاخ یزید به آن پرداختند، عنوان کرد: ایشان در خطبه خود به یزید فرمودند: «ای فرزندان بردگان آزاد شده! آیا عدالت این است که زنان و کنیزان خود را در پشت پرده جای دهی، ولی دختران پیامبر خدا را در میان نامحرمان به اسارت بگیری؟ زنان و کنیزان خود را پوشیده نگاه داری، ولی خاندان رسالت را با دشمنان‌شان در شهرها و آبادی‌ها بگردانی تا بادیه‌نشینان، خویشان و غریبه‌ها و اراذل و اشراف آنان را ببینند؛ در حالی که کسی از مردان آنان همراهشان نیست و سرپرست و حمایت کننده‌ای ندارند».

این مسئول با اشاره به صبر بالای حضرت زینب(ص) در مواجه با مصائب و مشقت‌هایی که در واقعه عاشورا بر ایشان رفت، تاکید کرد: ایشان با وجود مصیبت‌ها و سختی‌هایی که دیدند، هنگامی که از ایشان سئوال می‌شود که شهادت و واقعه عاشورا را چگونه دیده‌اید، ایشان فرمودند «ما رایت الی جمیلا» یعنی من همه چیز را زیبا دیدم.

امام جمعه هیدج با تاکید بر اینکه ولایت‌مداری یکی از بارزترین ویژگی‌های شخصیتی حضرت زینب(س) است، اظهار کرد: حضرت زهرا(س) از زنان بسیار بزرگ اسلام هستند که در راه دفاع از ولایت به شهادت رسیدند و حضرت زینب(س) نیز در این راه از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

حجت‌الاسلام ربیعی تصریح کرد: ایشان همواره از امام حسین (ع) تبعیت می‌کرد و پس از واقعه عاشورا نیز در مراقبت از امام زین‌العابدین(ع) که در واقعه عاشورا بیمار بودند از هیچ تلاش دریغ نکردند.

captcha