‌همایش بین‌المللی پاسداشت ادبیات عاشورایی آذربایجان در تبریز برگزار می‌شود
کد خبر: 3650773
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵
با حضور شعرای اهل‌بیت(ع) کشورهای آذربایجان، ترکیه و گرجستان؛

‌همایش بین‌المللی پاسداشت ادبیات عاشورایی آذربایجان در تبریز برگزار می‌شود

گروه فرهنگی: سومین همایش بین‌المللی پاسداشت ادبیات عاشورایی آذربایجان‌ با حضور جمعی از محققان، شاعران و مداحان جمهوری اسلامی ایران، جمهوری آذربایجان، شیعیان ترکیه و گرجستان در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، سومین همایش بین‌المللی پاسداشت ادبیات عاشورایی آذربایجان، با حضور جمعی از محققان، شاعران و مداحان جمهوری اسلامی ایران، جمهوری آذربایجان، شیعیان ترکیه و گرجستان، ۱۹ مهرماه در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.
براساس این گزارش این همایش با هدف تجلیل از مروجان فرهنگ ناب عاشورایی و مقاومت، محققان، شاعران و مداحان جمهوری اسلامی ایران، جمهوری آذربایجان، شیعیان ترکیه و گرجستان برگزار می‌شود.
یادآور می شود، در سال گذشته در دومین همایش بین‌المللی پاسداشت ادبیات عاشورایی آذربایجان که با حضور ۱۶ نفر از شاعران و مداحان ادبیات عاشورایی از کشورهای آذربایجان، ترکیه، گرجستان و جمع کثیری از علاقمندان و فعالان این عرصه در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد، از 23  نفر شاعر، مداح و محقق داخلی و خارجی شعر عاشورایی آذربایجان، سه هیات‌ مذهبی تبریز و یک هیات دانشجویی تجلیل بعمل آمد.
captcha