اعلام فراخوان سوگواره ملی «علمدار کربلا» ویژه اعضای کانون‌های مساجد
کد خبر: 3650789
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱

اعلام فراخوان سوگواره ملی «علمدار کربلا» ویژه اعضای کانون‌های مساجد

گروه معارف: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خراسان شمالی گفت: فراخوان چهارمین سوگواره ملی علمدار کربلا ویژه اعضای کانون‌های مساجد منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی؛ هاشم شیرازیان، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی گفت: چهارمین سوگواره ملی علمدار کربلا به همت دبیرخانه مساجد استان ایلام و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام و ستاد عالی کانون های مساجد کشور در راستای بزرگداشت مقام شامخ قمر بنی هاشم (علیه السلام) در رشته شعر برگزار می شود.
 وی به اهداف برگزاری این سوگواره اشاره کرد و افزود: عرض ارادت به ساحت خاندان مطهر پیامبر عظیم الشان (صلی الله علیه و آله و سلم)، آشنایی بیش از پیش با معارف و سیره اهل بیت عصمت و طهارت (علیه السلام) استفاده از ظرفیت عظیم هنرمندان در راستای خلق آثار ارزشمند دینی و آئینی و ارتقا سطح دانش هنرمندان و شناسایی جوانان علاقه مند به هنر شعر آئینی بخشی از اهداف این سوگواره است.
 شیرازیان بیان کرد: حضور پرنشاط‌ تر اعضای کانون‌ها در فعالیت‌ها و عرصه‌های مختلف ادبی و هنری کشور، کشف و شناسایی استعدادهای برتر ادبی و هنری فعال کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم، ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای از دیگر اهداف این طرح است.
 مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی، محورهای این سوگواره را در دو قالب شعر کلاسیک و نو با موضوع شخصیت و فضایل اخلاقی حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام) و دلاوری‌ها و رشادت‌های آن حضرت به زبان فارسی، عربی و گویش‌های محلی از جمله لری، لکی و کردی اعلام کرد.
 وی با اشاره به بخش ویژه این سوگواره بیان کرد: علاقه مندان به شرکت در بخش ویژه چهارمین سوگواره علمدار کربلا می توانند آثار خود را در دو قالب شعر نو و کلاسیک با موضوع عاشورا، کربلا، اربعین و نیز شخصیت های مرتبط با واقعه عاشورا به دبیرخانه سوگواره واقع در استان ایلام، خیابان پیروزی، دبیرخانه کانون های مساجد استان ایلام ارسال کنند.
‌شیرازیان، آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این سوگواره را ٢٠ مهر سال جاری و مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان را ١٠ آبان سال جاری با حضور مسئولان کشوری و استانی به میزبانی استان ایلام معرفی کرد.
captcha