فعالیت بیش از 190 هیئت مذهبی رزن در دهه اول محرم
کد خبر: 3650794
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷

فعالیت بیش از 190 هیئت مذهبی رزن در دهه اول محرم

گروه معارف: کارشناس فرهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان رزن از فعالیت بیش از 190 هیئت مذهبی رزن در دهه اول محرم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، باقر کیهانی ثابت، کارشناس فرهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان رزن اظهار کرد: آیین عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش امسال با حضور پیروان و عاشقان اهل بیت (ع) در نقاط مختلف شهری و روستایی شهرستان رزن و با همکاری ۱۹۵ هیئت مذهبی خواهر و برادر برگزار شد.
وی با بیان اینکه پیش از فرا رسیدن ماه محرم در تعدادی از هیئات مذهبی روستایی چون درجزین، گاوسوار، بابانظر و ملابداغ آیین استقبال از ماه محرم با دعوت از سخنرانان و مداحان کشوری و با حضور عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) از نقاط مختلف کشور برگزار شد، افزود: حضور نوجوانان و جوانان نیز در حسینیه‌ها، مساجد و دسته جات عزاداری پر رنگ تر از سال‌های گذشته بود.
کیهانی ثابت با اشاره به فعالیت بیش از 100 مبلغ آقا و ۵ مبلغ بانو در دهه اول ماه محرم سال جاری اضافه کرد: باتوجه به شرایط کنونی جامعه و هجمه‌هایی که از سوی دشمنان؛ اسلام و جوانان و نوجوانان را هدف قرار داده مسائلی چون ولایت پذیری، ترویج سبک زندگی اسلامی، تبیین مضرات آسیب‌های اجتماعی، تبیین امر به معروف و نهی از منکر و تحلیل مضرات آسیب‌های عزاداری ناصحیح توسط مبلغین پیگیری شد.
کارشناس فرهنگی تبلیغات اسلامی رزن عنوان کرد: علاوه بر مبلغین که نقش بسزایی در جامعه به خصوص در ایام عاشورا دارند ۲۳۷ مداح و شاعر شهرستان رزن اعم از خواهر و برادر با حضور در مساجد، حسینه‌ها و تکایا و مجالس خانگی و دسته جات عزاداری برنامه‌ها را تحت پوشش قرار دادند.
کیهانی ثابت اظهار کرد: علاوه بر ۱۷۴ مسجد و حسینه در بیش از 50 هیئت خانگی که به ثبت نرسیده‌اند و فقط در ایام محرم فعالیت دارند نیز مراسم عزاداری با شکوه هرچه بهتر برگزار شد.
وی با اشاره به برگزاری نماز ظهر عاشورا در ۱۱۰ نقطه شهری و روستایی شهرستان رزن گفت: امسال در بیش از ۱۱۰ نقطه شهری و روستایی نماز ظهر عاشورا در محل‌های از قبل تعیین شده به جماعت برگزار شد.
کیهانی ثابت برگزاری تجمع عزاداران در بیش از ۱۰ منطقه شهری و روستایی شهرستان رزن را از جمله نقات قوت برگزاری مراسم عزاداری سالجاری عنوان کرد و ادامه داد: ۵ دسته عزاداری بعداز ظهر تاسوعای حسینی و 5 دسته دیگر بعدازظهر عاشورای حسینی با ملحق شدن به هم صحنه‌هایی باشکوه خلق و ارادت خود به سید الشهداء را به نمایش گذاشتند.
منبع: خبرگزاری مهر
captcha