تخصیص اعتبار 58 میلیاردی به حوزه قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش
کد خبر: 3650861
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳

تخصیص اعتبار 58 میلیاردی به حوزه قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: در ابتدای سال 58 میلیارد تومان اعتبار به حوزه قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش اختصاص یافت که بخش‌هایی از آن پرداخت شد.

محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام محرم، گفت: وزارت آموزش و پرورش اولین سکان‌دار فعالیت‌ تربیتی و به ویژه قرآن و عترت در کشور است.

وی با بیان اینکه سخن درباره آموزش و پرورش از به دلیل جمعیت زیاد این قشر که قریب به 40 میلیون اعم از دانش‌آموز، همکاران فرهنگی و اولیا دانش‌آموزان را دربر دارد از اهمیت فراوانی برخوردار است، افزود: خدا را شاکریم که در سال‌های اخیر موضوع قرآن، عترت و نماز در وزارت آموزش و پرورش به یک مطالبه تبدیل شده است.

مسیب‌زاده با تاکید بر برانگیختن حس مطالبه‌گری مردم در حوزه قرآن و عترت، تصریح کرد: در حال حاضر در آموزش و پرورش فضای بسیار خوبی فراهم شده که ماحصل یک فعالیت مداوم و مشترک و گروهی است.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: در ابتدای سال برای نخستین بار 85میلیارد تومان اعتبار به حوزه پرورشی وزارت آموزش و پرورش مصوب شد که تاکنون مبالغی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به سه هدف اصلی وزارت آموزش و پرورش در حوزه قرآن، عترت و نماز ادامه داد: محور اصلی فعالیت‌های قرآنی اصل مدرس محوری است و ما معتقدیم که همه فعالیت‌های تربیتی آموزش و پرورش باید در مدرسه اتفاق بیفتد.

وی افزود: هدف دوم وزارت موضوع فراگیری طرح‌های تربیتی است و وزارت آموزش و پرورش خود را مسئول تعلیم و تربیت همه دانش‌آموزان می‌داند و برای همه دانش‌آموزان برنامه‌ای که فراگیر، اثربخش در چارچوب برنامه، دارای ارزیابی، پیگیری و بازخورد باشد.

اختصاص  58 میلیارد تومانی اعتبار به حوزه قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش

توسعه مشارکت اصل اساسی وزارت آموزش و پرورش

وی با بیان اینکه توسعه مشارکت اصل اساسی وزارت آموزش و پرورش است، افزود: هزار نفر از کارشناسان رده یک فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز در این گردهمایی حاضر شدند و در ضمن نمایندگانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف، رئیس فعالیت‌های قرآنی اوقاف، سازمان تبلیغات و دارالقرآن، صدا و سیما جمهوری اسلامی و همه کسانی که در موضوع قران، عترت و نماز تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز هستند در این گردهمایی حضور دارند.

«ندای رحمت» در آموزش و پرورش حکم قانون است

این مسئول تصریح کرد: کتاب «ندای رحمت» که از سوی اداره‌کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تهیه شده است، حاوی دستورالعمل‌ها و شیوه اجرا و ضوابط و فعالیت‌های این اداره‌کل قرآن، عترت و نماز است و این کتاب سال گذشته گردآوری و در واقع یک برنامه پنج ساله مدون در حوزه قرآن عترت و نماز است و حکم قانون را در آموزش و پرورش دارد.

مسیب‌زاده اظهار کرد: تمامی برنامه‌های حوزه قرآن، عترت و نماز در دو سال گذشته بررسی شد و به سند تحول بنیادین عرضه شد و ماحصل آن بررسی‌ها در این کتاب آمده است و باید توجه داشته باشیم که مسیر اصلی ما در آموزش و پرورش سند تحول بنیادین است.

رونمایی از کتاب «در مسیر رضوان» در رامسر

وی افزود: «کتاب «در مسیر رضوان» نیز که روز گذشته در همین دوره رونمایی شد، شامل گزارشی از فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز در دولت تدبیر و امید و ماحصل زحمات تمامی استان‌ها در اجرای برنامه‌های مدون شده است.

مسیب زاده گفت: برای نخستین بار در این حوزه بر اساس تکنولوژی واقعیت افزوده کتابی تهیه شده است و در کنار آن با اپلیکیشنی که در اختیار همکاران قرار دادیم که قادر خواهند بود فیلم‌های برنامه‌های اجرا شده را نیز مشاهده کنند.

وی با تأکید بر اینکه گفته‌هایش ناظر بر این نیست که وظایف حوزه قرآن، عترت و نماز به کمال انجام شده است، گفت: به گذشته که نگاه می‌کنیم از بابت تلاش‌هایمان خوشحالیم و به آینده هم که نگاه می‌کنیم، درمی‌یابیم که کارهای انجام نشده‌ی زیاد پیش رو داریم و نه گذشته ما را غره می‌کند و نه نسبت به آینده ناامید هستیم.

اختصاص  58 میلیارد تومانی اعتبار به حوزه قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش

اختصاص  58 میلیارد تومانی اعتبار به حوزه قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش

captcha