تربیت امثال مطهری و طباطبایی رسالت مراکز آموزش علوم دینی است
کد خبر: 3650950
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
استاندار خراسان شمالی:

تربیت امثال مطهری و طباطبایی رسالت مراکز آموزش علوم دینی است

گروه فعالیت های قرآنی: استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه رسالت اصلی مراکز آموزش علوم دینی، آشنا کردن نسل جوان با تفکرات و تفسیرهای معتبر فرزانگان دین است. گفت: فراگیران علوم دینی و قرآنی به مطالعه آثار ماندگار برجامانده از علامه طباطبایی و استاد مطهری بپردازند.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، محمدرضا صالحی  استاندار خراسان شمالی، دوشنبه در آیین استقبال از دانشجویان جدید دانشکده علوم قرآنی بجنورد گفت: کوشش و اهتمام استادان و دانشجویان در این مسیر، باعث می شود پندار نادرست تقابل علم و دین در جامعه زدوده شود.
وی جایگاه والای تعلیم و تعلم قرآن کریم به عنوان کتاب هدایت بشر و معجزه پیغمبر خاتم(ص) را یادآور شد و با اشاره به سیر تاریخی و تطور علوم قرآنی در ادوار گوناگون و برشمردن برخی معجزات کلامی و علمی قرآن کریم، توضیحاتی درباره اهمیت و شیوه تطبیق آیات قرآن مجید با یافته های علمی بشر و تفسیر و تأویل آیات بر اساس شأن نزول، احادیث مرتبط و دیگر علوم قرآنی برای حضار بیان کرد. وی سپس مصادیقی از تطبیق آیات کلام الله مجید با علوم و فنون روز را ذکر کرد و از دانشجویان هم خواست، به مطالعه تخصصی در این زمینه بپردازند.
استاندار هم چنین در پاسخ به درخواست های رئیس دانشکده علوم قرآنی بجنورد برای مساعدت در تصویب و اجرای طرح های نه گانه آن گفت: برای حل تدریجی مشکلات دانشجویان، این طرح ها با نگاه مثبت بررسی و درباره آن ها تصمیم گیری می شود.
وی در عین حال، برای حل سریع مشکل تأمین سرویس تردد دانشجویان این مرکز آموزشی دستور لازم را صادر کرد و درخصوص دایر کردن رشته های تحصیلات تکمیلی در این دانشکده هم خاطرنشان کرد: نگاه دولت تدبیر و امید، گسترش رشته های تحصیلی متناسب با وضعیت و نیازهای بازار کار است و برای راه اندازی رشته های کارشناسی ارشد و بالاتر در مراکز آموزش عالی استان هم باید به این سیاست و رویکردها توجه کرد.
به گزارش ایکنا دانشکده علوم قرآنی بجنورد سال 86 فعالیت خود را ذیل دانشگاه علوم و معارف قرآن کشور آغاز کرد و در حال حاضر قریب 300 دانشجوی دختر و پسر در آن در رشته های گوناگون به تحصیل مشغول هستند.
captcha