برگزاری دوازدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامّتان» در ایلام
کد خبر: 3650976
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴
حجت‌الاسلام چراغی‌پور خبر داد:

برگزاری دوازدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامّتان» در ایلام

گروه فرهنگی: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام از برگزاری مسابقات قرآنی «مدهامّتان» ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام، به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین علی چراغی‌پور، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، اظهار کرد: در این دوره از مسابقات که به ‌صورت استانی برگزار می‌شود حدود 100 نفر در بخش برداران حضور دارند.
وی با بیان اینکه مسابقات قرآنی «مدهامّتان» در رشته‌های حفظ کل، حفظ 20 جزء، اذان، ترتیل، قرائت و اذان برگزار می‌شود، افزود: این دوره از مسابقات روز جمعه 21 مهر سال جاری ساعت 8 صبح در مسجد مهدیه به همت کانون فرهنگی و هنری مهدیه شهر ایلام برگزار می‌شود.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام یادآور شد: ثبت‌نام متقاضیان شرکت در دوازدهمین دوره جشنواره قرآنی «مدهامّتان» از هفته آخر تیرماه سال جاری آغاز شود و تا 15 شهریور ادامه داشت که در سال جاری این دوره از مسابقات در استان ایلام فقط در بخش برادران برگزار می‌شود.
چراغی‌پور با بیان اینکه این مسابقات ویژه جوانان عضو کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است و تنها افراد متولد اول مرداد 1365 تا اول مرداد 1378 می‌توانند در این مسابقات ثبت‌نام کنند، گفت: شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌مند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام، حضور پرنشاط‌تر اعضای کانون‌ها در فعالیت‌های قرآنی ملی و بین‌المللی، کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم و ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال در امور قرآنی از اهداف برگزاری این مسابقات است.
وی افزود: دوازدهمین جشنواره بزرگ قرآن بانام «مدهامّتان» به همت ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور و با همکاری شورای عالی قرآن، شورای توسعه فرهنگ قرآنی، ستاد اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شبکه قرآن و معارف سیما، رادیو قرآن، بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.
چراغی‌پور در پایان با بیان اینکه این جشنواره قرآنی از پرشورترین و وزین‌ترین جشنواره‌هایی است که توسط دبیرخانه دائمی جشنواره‌های فرهنگی و هنری جوانان مساجد کشور برگزار می‌شود، عنوان کرد: مرحله کشور جشنواره قرآنی «مدهامّتان» در آذرماه سال جاری به میزبانی خراسان رضوی برگزار می‌شود و نفرات مرحله استانی این دوره از مسابقات به مرحله کشور اعازم خواهند شد.
captcha