اعلام فراخوان مقاله بیست و نهمین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی در کردستان
کد خبر: 3651063
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۸

اعلام فراخوان مقاله بیست و نهمین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی در کردستان

گروه معارف: فراخوان مقاله بیست و نهمین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی از امروز، 17 مهرماه در کردستان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، فراخوان مقاله بیست و نهمین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی از امروز، 17 مهرماه در کردستان اعلام شد.

این همایش در سه کمیسیون فقهی ـ کلامی، کمیسیون اجتماعی و کمیسیون بانوان برگزار می شود که علاقمندان می توانند تا 30 آذرماه فرصت شرکت در این همایش را دارند.

شرکت کنندگان در کمیسیون فقهی ـ کلامی بررسی دعاوی جریان‌های تکفیری و آیات مورد استتاد آنان باید بپردازند که وجوب نبرد با تمامی کفار (اهل کتاب و مشرکین)، استفاده بدون قید و شرط از خشونت، حکم به کفر تمامی سران کشورهای اسلامی و ملت‌های آنان از همه فرق، دارالکفر دانستن کشورهای اسلامی، اولویت جنگ با کفار نزدیک از موضوعات مقالات در این بخش است.

آیات مورد استناد در این بخش جریان‌های تکفیری شامل جَاهِدِ الْکُفَّارَ وَالْمُنَافِقِینَ وَاغْلُظْ عَلَیْهِمْ(توبه۷۳؛ تحریم۹)،  مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّار(فتح۲۹)، وَمَن لَّمْ یَحْکُم بِمَا أَنزَلَ اللّهُ فَأُوْلَئِکَ هُمُ الْکَافِرُونَ(مائده۴۴)، فَإِمَّا تَثْقَفَنَّهُمْ فِی الْحَرْبِ فَشَرِّدْ بِهِم مَّنْ خَلْفَهُمْ(انفال۵۷)، قَاتِلُواْ الَّذِینَ یَلُونَکُم مِّنَ الْکُفَّارِوَلْیَجِدُواْ فِیکُمْ غِلْظَهً(توبه۱۲۳)، فَاقْتُلُواْ الْمُشْرِکِینَ حَیْثُ وَجَدتُّمُوهُمْ وَخُذُوهُمْ توبه۵)، قَاتِلُوهُمْ یُعَذِّبْهُمُ اللّهُ بِأَیْدِیکُمْ(توبه۱۴)، قَاتِلُواْ الَّذِینَ لاَ یُؤْمِنُونَ بِاللّهِ وَلاَ بِالْیَوْمِ الآخِر(توبه۲۹) و قاتِلُواْ الْمُشْرِکِینَ کَآفَّهً(توبه۳۶) است.

کمیسیون اجتماعی که به تبیین سیره اجتماعی ـ سیاسی پیامبر(ص) می پردازد پژوهشگران و دانشجویان و علاقمندان می‌توانند آثار خود را  با موضوعات سیره اجتماعی ـ سیاسی پیامبر اعظم در رفتار با مؤمنان،  سیره اجتماعی ـ سیاسی پیامبر اعظم در رفتار با مخالفان (کفار و منافقین)، سیره اجتماعی ـ سیاسی پیامبر اعظم در محل منازعات داخلی، سیره اجتماعی سیاسی پیامبر اعظم در تمدن سازی اسلامی و انحراف گروه‌های تکفیری از سیره اجتماعی ـ سیاسی پیامبر رحمت به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

در کمیسیون بانوان این همایش به بازخوانی نقش و جایگاه زن در اسلام و مدرنیته در دو بخش نقش‌های اولیه شامل نقش مادری و نقش همسری و نقش تربیت فرزندان (جامعه‌پذیری) و نقش‌های ثانویه شامل زن و رسانه، زن و فعالیت‌های اقتصادی، زن و سلامت جسمی و روانی (خانواده و اجتماع)،  رابطه اشتغال زنان و تحکیم نظام خانواده،  محدوده اختلاط روابط زن و مرد و جایگاه و نقش زن در اندیشه متفکران معاصر شیعه و سنی می پردازد.

مقالات ارسالی باید بیش از ۲۰صفحه ۳۰۰ کلمه ای مردودبوده  و ارائه آن به صورت ورد ۲۰۱۰ الزامی است و نویسندگان در نگارش مقاله آزاد می باشند. همچنین  ارسال مقاله به کمیسیون بانوان، عمومی و حضور و دعوت در کمیسیون مخصوص بانوان است؛ به مقالات برگزیده علاوه بر حق الزحمه گواهی پذیرش مقاله نیز اعطاء خواهد شد.

captcha