ظهر دلنشین زنده‌یاد «مروت» امروز برگزار می‌شود
کد خبر: 3651125
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳
در نخستین سالگرد درگذشت؛

ظهر دلنشین زنده‌یاد «مروت» امروز برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: دوستان، شاگردان و اساتید قرآنی کشورمان امروز 18 مهرماه گردهم می‌آیند تا یاد و خاطره استادالاساتید قرآنی کشورمان را گرامی بدارند و از خاطرات و ویژگی‌های شخصیتی این خادم قرآنی بگویند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مراسم ظهر دلنشین زنده‌یاد «محمدتقی مروت»، استادالاساتید در آستانه اولین سالگرد درگذشت این استاد فقید امروز ۱۸ مهرماه به میزبانی ایکنا برگزار می‌شود.

بر همین اساس این نشست ساعت ۱۴:۳۰ و با حضور اعضای خانواده این استاد فقید، دوستان، شاگردان و اساتید قرآنی برپا خواهد شد.

زنده‌یاد محمدتقی مروت که از وی به عنوان بنیانگذار قرائت صحیح و اصولی قرآن در کشورمان یاد می‌شود، اولین ایرانی و شیعه دارنده رتبه بین‌المللی در مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی بود. 

این استاد فقید روز ۲۱ مهرماه سال ۹۵ مصادف با شب عاشورا و دهم محرم الحرام ۱۴۳۷ هجری دار فانی را وداع گفت. این خادم القرآن که به دوستی و همنشینی با استاد «ابراهیم پورفرزیب»(مولایی) مباهات می‌کرد، سرانجام در آستانه دومین سالگرد درگذشت استاد مولایی(۲۲ مهر ۹۳) به ملکوت اعلی پیوست. 

یادآور می‌شود خبرگزاری قرآن به منظور تجلیل و معرفی بیشتر اساتید قرآنی کشورمان در عرصه‌های مختلفی همچون پژوهش، هنر، آموزش و ... اقدام به برپایی نشست ظهر دلنشین کرده است.

captcha