انکار غدیر؛ عامل به وجود آورنده حادثه کربلا
کد خبر: 3651142
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱

انکار غدیر؛ عامل به وجود آورنده حادثه کربلا

گروه فرهنگی: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه عوامل متعددی در به وجود آمدن حادثه کربلا نقش داشت، گفت: نخستین نقطه انحراف و عامل به وجود آمدن حادثه کربلا انکار واقعه غدیر بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام رضا قاسمی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، 17 مهرماه در نشست هماهنگی سومین سوگواره ملی شعر امام سجاد(ع) و گرامیداشت 19 مهرماه، سالروز بیانات مقام معظم رهبری در جمع ائمه جمعه و جماعات خراسان شمالی پیرامون نقش کانون‌های مساجد، اظهار کرد: تلخ‌ترین حادثه تاریخ واقعه کربلا و محرم روز عاشورای حسینی است.
وی با اشاره به اینکه نخستین نقطه انحراف و عامل به وجود آمدن حادثه کربلا انکار واقعه غدیر بود، افزود: بعد از واقعه غدیر بسیاری از افراد امامی را که ازسوی خداوند و توسط پیامبر گرامی اسلام به عنوان جانشین معرفی شد، انکار کردند و این نخستین نقطه انحراف و عاملی برای حادثه کربلا محسوب می‌شود.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد رفاه‌طلبی، دنیازدگی و بی توجهی مردم به دین و وضعیت اعتقادی در سال 60 هجری را دومین عامل انحراف و عامل به وجود آمدن واقعه عاشورا دانست و اضافه کرد: بیشتر افرادی که در شهادت ابا عبدالله الحسین(ع) نقش داشتند به دنبال امور دنیوی خود بودند.
حجت‌الاسلام قاسمی در ادامه بیانات خویش به برگزاری سوگواره ملی شعر امام سجاد(ع) اشاره و عنوان کرد: این سوگواره ملی هرساله با حضور شاعران برتر کشوری در این استان برگزار و نفرات برگزیده تجلیل می‌شوند.
وی تصریح کرد: آئین اختتامیه این سوگواره ملی پنج‌شنبه شب با حضور شاعران برگزیده کشوری در دفتر نماینده ولی فقیه در این استان برگزار می‌شود.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد  همچنین از برگزاری جشنواره استانی«مدهامتان» ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تا پایان مهرماه خبر داد.
captcha