رسانه‌های عمومی به رویدادهای قرآنی کم‌توجه نباشند
کد خبر: 3651143
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲
مصطفی آجرلو بیان کرد:

رسانه‌های عمومی به رویدادهای قرآنی کم‌توجه نباشند

گروه فعالیت‌های قرآنی: قائم مقام ایکنا به خبر اول شدن امیر لعل‌اول در مسابقات بین‌المللی قرآن روسیه اشاره و نسبت به نپرداختن رسانه‌های عمومی به این رویداد انتقاد کرد.

رسانه‌های عمومی به رویدادهای قرآنی کم‌توجه نباشند
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مصطفی آجرلو، قائم مقام ایکنا با حضور در برنامه زنده تلویزیونی رصد که شب گذشته، 17 مهر از شبکه قرآن و معارف سیما روی آنتن رفت با اشاره به خبر کسب رتبه اول امیر لعل‌اول در مسابقات بین‌المللی قرآن روسیه و انتقاد از این که رسانه‌های عمومی به این مقوله نپرداختند بیان کرد: وقتی رویدادی شکل می‌گیرد، موجب می‌شود که رسانه‌ها نیز بدان بپردازند و بعد از این که آقای لعل‌اول در مسابقات روسیه اول شد، سؤالی که پیش آمد این بود که چرا رسانه‌های عمومی به خبر اول شدن ایشان به صورت شایسته نپرداختند.
آجرلو در ادامه و با تأکید بر این که در خبرگزاری ایکنا لحظه به لحظه با این قاری ارتباط برقرار می‌شد، تصریح کرد: در ایکنا به عنوان رسانه تخصصی قرآنی از ابتدا به حضور ایشان در مسابقات بین‌المللی روسیه پرداختیم و لحظه به لحظه با ایشان در ارتباط بودیم اما در رسانه‌های عمومی این اتفاق نیفتاد.
قائم مقام ایکنا با اشاره به این نکته که می‌توان این موضوع را به عنوان یک سنجه در نقادی در نظر گرفت، بیان کرد: این موضوع را می‌‌توانیم به عنوان یک سنجه در نظر بگیریم و بگوییم همه فعالان قرآنی، همچنین وزیرانی که معاون و یا مسئول قرآن و عترت دارند و ... با سنجه میزان استقبال رسانه‌های عمومی نسبت به فعالیت‌های خودشان، خودشان را نقد کنند، اینکه بررسی شود چند نفر از مردم منتظر بوده‌اند تا ببینند چه کسی در این مسابقات اول می‌شود؟ اینکه علت عدم استقبال مردم از مسابقات قرآن در شهر ارومیه چیست؟
وی در ادامه افزود: البته نمی‌خواهیم پیش‌داوری کنیم که دلایل عدم حضور مردم در مسابقات ارومیه چه چیزی بوده است؟ ضمن اینکه نباید فقط بگوییم که ایکنا به این موضوع پرداخت، بلکه باید این سؤال مطرح شود که چرا رسانه‌های عمومی بدان نپرداختند؟ البته نمی‌توان فقط انگشت اتهام را به سوی آنها گرفت، بلکه ممکن است خود ما نیز مقصر باشیم. قرآن فقط بری جامعه قرآنی نازل نشده است، ضمنا قرآن از چنان جذابیتی برخوردار است که وقتی رسول خدا(ص) آیاتش را می‌خواند، دشمنان می‌گفتند او دارد ما را سحر می‌کند.
آجرلو در انتهای صحبت‌های خود به بحث خشیت در تلاوت و مصاحبه‌ای که ایکنا با محمدعلی لسانی فشارکی داشت اشاره و بیان کرد: همه علاقه‌مندان به قرآن کریم را دعوت می‌کنم که قسمت پایانی مصاحبه با دکتر لسانی فشارکی را در سایت ایکنا مطالعه کنند، در آنجا اشاره شده که ما همه تلاشمان را صرف این کرده‌ایم که قرآن را بیاموزیم و جلسه‌داری کنیم، اما در جهت تلاوت خاشعانه کاری انجام نداده‌ایم، البته خواسته مقام معظم رهبری نیز این بوده است. البته در ابتدا هر قاری باید تقلید کند تا بتواند از رهگذر آن، صاحب‌سبک شود، اما نه اینکه به صرف تقلید بسنده کند. ضمن اینکه این نکته را باید یادآور شد که پس از آن که آن قاری ایرانی صاحب سبک شد باید آن سبک چنان شود که همه را تحت تأثیر قرار دهد.
captcha