نمایش «تاریخ اسلام اروپا» در بروکسل
کد خبر: 3651182
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲

نمایش «تاریخ اسلام اروپا» در بروکسل

گروه بین‌الملل: نمایشگاه «اسلام ـ این تاریخ ما است» سرانجام پس از چند وقفه در شهر بروکسل، پایتخت بلژیک، افتتاح شد تا داستان حضور طولانی اسلام در خاک اروپا را بازگو کند.

انگلیسی/ بررسی رابطه اسلام بر تمدن اروپایی در نمایشگاه بروکسلبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری Phillytrib؛ این نمایشگاه، تاریخ اسلام در اروپا را که بر فرهنگ غربی در حوزه‌های مختلف از پزشکی، فلسفه و معماری گرفته تا دیپلماسی، زبان و غذا تاثیر گذاشته، معرفی می‌کند.

ایزابل بنویت، مورخ و عضو کمیته برگزاری این نمایشگاه گفت: ما می‌خواهیم برای مردم اروپا روشن کنیم که اسلام بخشی از تمدن اروپایی است و این مسئله جدیدی نیست و ریشه‌های آن به 13 قرن قبل باز می‌گردد.

برگزاری این نمایشگاه با حمایت مالی اتحادیه اروپا و مقامات بلژیک برگزار شده و تصمیم به برگزاری آن سال‌ها قبل و پیش از حملات تروریستی سال‌های 2015 و 2016 در پاریس و بروکسل گرفته شده بود.

این نمایشگاه تلاش می‌کند در فضای بی‌اعتمادی و ترس امروز، با ایجاد پل‌هایی، تمدن غنی‌ای را که مسلمانان اولین بار در قرون وسطی به اروپا آوردند، نشان دهد.

همچنین نشان دادن افراط‌گرایی خشن و مشکلات در بلژیک و دیگر کشورهای اروپای غربی در دهه‌های اخیر برای پذیرش جوامع مسلمان نیز در این نمایشگاه مورد بررسی قرار گرفته است. این نمایشگاه تا تاریخ 1 بهمن ماه میزبان علاقمندان خواهد بود.

نمایشگاه «اسلام ـ این تاریخ ما است» یک نمایشگاه سیار است که داستان رابطه طولانی اروپا با تمدن اسلامی را در خاک اروپا بازگو می‌کند. این نمایشگاه با سرمایه‌گذاری اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی در کشورهای مختلف قاره سبز برگزار خواهد شد.

هم اکنون این نمایشگاه در شهر سارایوو پایتخت بوسنی و هرزگووین نیز در حال برگزاری است که تا چهار روز دیگر به کار خود پایان خواهد داد/.

 

captcha