32 خانه قرآن در بجنورد فعالیت دارند
کد خبر: 3651277
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲

32 خانه قرآن در بجنورد فعالیت دارند

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول امور قرآنی نهاد تبلیغات اسلامی بجنورد گفت: 32 خانه قرآن در بجنورد مجوز فعالیت داشته و همه خانه‌های قرآن فعال هستند.

مجید باغانی، مسئول امور قرآنی نهاد تبلیغات اسلامی بجنورد در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: از تعداد 32 خانه قرآن فعال در بجنورد، 16 باب شهری و 16 باب روستایی است.
وی با اشاره به اینکه در صورت عدم فعالیت خانه های قرآن مجوز فعالیت آن‌ها لغو می‌شود، عنوان کرد: البته روستاهایی نظیر گریوان که جمعیت آن بیشتر است، فعالیت های خانه های قرآنی نیز مطلوب و فعال تر گزارش شده است.
باغانی با تاکید بر اینکه خانه قرآن غیر فعال در بجنورد وجود ندارد، اضافه کرد: خانه های قرآن برای ادامه بقای خود باید تامین مالی شوند و امکانات مورد نیاز آن ها فراهم شود.
وی تصریح کرد: البته خانه های قرآن نظیر نور‌الثقلین شهرک گلستان که جمعیت بیشتری را تحت پوشش قرار می دهد، فعالیت های بسیار خوب قرآنی در آن پیگیری می شود که بسیاری از این برنامه ها به صورت خودجوش و توسط مردم است.
وی همچنین از فعالیت 6 موسسه قرآنی عترت، معراج، بقیه الله، سوره، مشکات و تسنیم در بجنورد خبر داد.
کارشناس مسئول امور قرآنی نهاد تبلیغات اسلامی بجنورد اضافه کرد: موسسه قرآنی عترت در سطح یک کشوری، موسسه معراج و بقیه الله در سطح دو استانی و مابقی در سطح سه شهرستانی فعالیت دارند.
captcha