بخش ترویجی طرح جامع هنر به مدیران حوزه‌های علمیه استانی ابلاغ شد
کد خبر: 3651292
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱

بخش ترویجی طرح جامع هنر به مدیران حوزه‌های علمیه استانی ابلاغ شد

گروه حوزه‌های علمیه: بخش ترویجی طرح جامع هنر از سوی مدیر حوزه‌های علمیه به مدیران استانی ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله علیرضا اعرافی طی نامه و پیوستی به مدیران حوزه های علمیه استانی، بخش ترویجی طرح جامع هنر را ابلاغ کرد.

بر اساس این گزارش معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه، متصدی اجرای برنامه های هنری بوده و مدیران استانی موظف شدند در هر یک از حوزه‌های علمیه، فردی متخصص با عنوان معاون تبلیغ و امور فرهنگی نصب کرده تا امور مربوط به معاونت تبلیغ مانند طرح بینات و اجرای برنامه‌های آموزشی هنر را پیگیری کند.

«گسترش و ارتقاء سطح تبیین و تأثیرگذاری معارف اسلامی با استفاده از هنرهای اسلامی» مأموریت این طرح بوده و «جریان سازی، تأثیرگذاری و بهره مندی از طلاب مستعد و هنرمند جهت معرفی اسلام ناب محمدی(ص) و ارزش های انقلاب اسلامی» چشم انداز آن است.

از اهداف این طرح می توان به: «احیاء، توسعه، ترویج و ساماندهی هنرهای اسلامی متناسب با شئونات حوزوی در حوزه‌های علمیه»، «شناسایی و ساماندهی استعدادهای هنری طلاب و زمینه‌سازی برای رشد، پرورش و شکوفایی آنان» و «زمینه سازی برای هدایت هنر به سمت مبانی ارزش‌های فقهی-اخلاقی اسلام از طریق نظریه‌پردازی، گفتمان سازی و شیوه‌های دیگر» اشاره کرد.

«فعالیت‌های پژوهشی»، «آموزش‌های علمی هنر» و «آموزش‌های مهارتی هنر» با زیرمجموعه‌هایی که برای آنان تعریف شده، از اقدامات و راه‌کارهای اجرایی این طرح عنوان شده است.


captcha