«کاروان مهر» راهی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد روستایی می‌شود
کد خبر: 3651313
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵
به‌مناسبت سالروز سفر رهبری به خراسان شمالی؛

«کاروان مهر» راهی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد روستایی می‌شود

گروه فرهنگی: همزمان با سالروز سفر رهبری به خراسان شمالی، «کاروان مهر» در قالب تجهیزات کتابخانه‌ای راهی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد روستایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛ هاشم شیرازیان، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی به ارائه ٣٥ سری تجهیزات و اقلام کتابخانه ای به ٣٥ باب کانون جدید التاسیس اشاره کرد و افزود: این تجهیزات دو میلیارد ریالی با کمک مالی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهیه شده است.
 وی به کمک ٥٠٠ میلیون ریالی نهاد کتابخانه ها، فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و ستادعالی کانون های مساجد کشور برای تهیه کتاب اشاره کرد و ادامه داد: تمام این تجهیزات در قالب ١٢ هزارو ٣٩٧ جلد کتاب، قفسه، میز مطالعه، صندلی و تابلو به ٣٥ کانون فرهنگی و هنری روستایی اعطا می شود.
 وی با بیان اینکه ١٩ سری از این تعداد به مناسبت نوزدهم مهر سالروز سفر رهبری به استان در قالب کاروان مهر ارسال می شود، بیان کرد: مابقی تجهیزات به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و سالروز تاسیس ستادعالی کانون های مساجد ارسال می شود.
 شیرازیان، برگزاری  همایش سبک زندگی اسلامی با موضوع تخصصی عفاف و حجاب و عنوان«من خودم را دوست دارم»، تجمع عمومی فعالان کانون های مساجد به مناسبت  ١٩ مهر، (استقبال نمادین از ورود مقام معظم رهبری  به استان و تجمع  میثاق با رهبری) با سخنرانی آیت الله رییسی، تولیت آستان قدس رضوی  و برگزاری جلسه ستاد هماهنگی جشنواره روستاهای دوستدار کتاب و پایتخت کتاب ایران با حضور «هاشمی» مدیرکل کتابخانه های کانون های مساجد کشور  را از دیگر برنامه های این مناسبت اعلام کرد.
 مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی، برگزاری جلسه هماهنگی جشنواره روستاهای دوستدار کتاب در روستای هدف توریستی و گردشگری استان، رونمایی از تولیدات و تجهیزات فرهنگی و کتابخانه ای روستای دوستدار کتاب و بازدید و افتتاح کتابخانه های تخصصی را به برنامه های مناسبتی ١٩ مهر افزود.
captcha