اخلاص، موجب برداشتن موانع از سر راه می‌شود
کد خبر: 3651316
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶

اخلاص، موجب برداشتن موانع از سر راه می‌شود

گروه معارف: امام جمعه اسکو، اظهار کرد: اخلاص، موجب برداشتن موانع از سر راه و سبب پیروزی در راه رسیدن به مقصود است.

حجت‌الاسلام سعید مرادپور، امام جمعه اسکو، در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: اخلاص، موجب برداشتن موانع از سر راه و سبب پیروزی در راه رسیدن به مقصود است.

وی افزود: تا زمانی که در شخص مرتبه اخلاص وجود نداشته باشد، از شر شیطان رها نخواهد شد. زیرا خود شیطان لعین، به عزت رب العالمین قسم یاد کرده است که همه بندگان را گمراه می‌سازد، مگر اهل اخلاص را. 

وی با استناد به آیه ۲۹ سوره اعراف خاطرنشان کرد: در این آیه می‌خوانیم: بخوانید خدا را از سر اخلاص و در هر عبادت رو به سوی او آرید. 

حجت‌الاسلام مرادپور با اشاره به فرموده مولای متفیان علی(ع) ادامه داد: امیرالمومنین علی(ع) می فرمایند: نزديک شدن بنده به خداي سبحان به سبب خالص كردن نيت اوست. 

امام جمعه اسکو، یادآور شد: مقدار عبادت مهم است، ولی مهم تر از آن، چگونگی به جای آوردن آن و اخلاص در آن است.

وی افزود: خداوند از هر آن‌چه كافران يا مطلق انسان‌ها او را بدان وصف مى‌كنند، منزه است و فقط بندگان مخلَص الهى مى‌توانند او را آن‌گونه كه شايسته است، وصف كنند.

حجت‌الاسلام مرادپور از رزق معلوم مخلَصين در آخرت گفت و تاکید کرد: گرچه جزاى انسان‌ها در آخرت، نفس عمل آنان است، مخلَصين از اين قاعده مستثنايند و براى آن‌ها، بالاتر از جزاى عملشان، رزقى معلوم است. مقصود از رزق معلوم، رزقى خاص و جدا از رزق ديگران و بالاتر از آن‌ها است.

captcha