قلب کودک؛ زمینی که تشنه باران توجه بزرگترهاست
کد خبر: 3651340
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰

قلب کودک؛ زمینی که تشنه باران توجه بزرگترهاست

گروه اجتماعی: امام جمعه شهرستان زاهدان گفت: قلب کودک، همانند زمینی است که تشنه باران توجهات بزرگترها است؛ در این زمین اگر باران ببارد هر بذری که در آن کاشته شده سر بر می‌آورد، اما اگر ما به سراغ آن نرویم، کسان دیگری بذر خود را در این زمین آماده خواهند کاشت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، به‌مناسبت هفته ملی کودک، اعضای انجمن ادبی مراکز فرهنگی- هنری حوزه‌ زاهدان صبح امروز، سه‌شنبه 18 مهرماه با آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، نماینده‌ ولی فقیه در استان دیدار کردند.
آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در این دیدار، حضور کودکان و نوجوانان را نقطه‌ مشترک کانون پرورش فکری و سازمان آموزش و پرورش دانست و افزود: تفاوت این دو در این است که آموزش و پرورش بر جنبهی آموزشی تاکید بیشتری دارد اما در کانون، دغدغه‌ پرورش مقدم است و اینگونه است که مجموعه‌ای ارزشمند و والا مقام چون کانون پرورش فکری شکل گرفته است.
امام جمعه‌ شهرستان زاهدان اظهار کرد: تعدادی از بزرگان، کودکان را به آینه و کاغذ تشبیه می‌کنند که به طور کامل بیان کننده نقشی هستند که در آن‌ها به جا می‌ماند یا منعکس می‌شود، اما نگاه دین به کودکان اینگونه نیست، زیرا این اشیا چیزی بیش از یک جسم جامد و بی اختیار نیستند.
وی با بیان حدیثی از امام علی(ع) که دل کودک را به زمین تشبیه فرموده‌اند، ادامه داد: قلب کودک، همانند زمینی است که تشنه باران توجهات بزرگترها است؛ در این زمین اگر باران ببارد هر بذری که در آن کاشته شده سر بر می‌آورد، اما اگر ما به سراغ آن نرویم، کسان دیگری بذر خود را در این زمین آماده خواهند کاشت.
آیت‌الله سلیمانی اظهار کرد: امام صادق(ع) فرمودند بچه‌ها را قبل از آنکه دست بیگانه به آنان برسد دریابید و در این زمینه کانون پرورش فکری، به حق، زمینه‌های بسیار پربرکت فراهم آورده و قدم‌های بسیار خیری برای پرورش دل‌های کودکان و نوجوانان برداشته است که برکت‌های امروز جامعه ناشی از همین است.
قلب کودک؛ زمینی که تشنه باران توجه بزرگترهاست
دکتر معصومه هادی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز در این دیدار، به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در خصوص کودکان و نوجوانان اشاره کرد و افزود: امروز جریان‌های فکری و عقیدتی فراوانی با برنامه ریزی دقیق در صدد تاثیر گذاری بر روی کودکان و نوجوانان هستند و ما باید مراقب باشیم که دچار غفلت نشویم.
وی خاطرنشان کرد: در کانون سعی داریم جریان‌های فکری و عاطفی کودکان و نوجوانان را به درستی شناسایی کنیم و به یاری خدا و همتی که در خود کودکان وجود دارد، اندیشه‌های اسلامی و ایرانی آنان را عمیق‌تر کنیم.
هادی هم‌چنین برگزاری نشست‌های فرهنگی، هنری، ادبی و علمی را گوشه‌ای از برنامه‌های کانون دانست که بچه‌ها را به سوی دنیایی پر از صلح و صمیمیت سوق می‌دهد.
قلب کودک؛ زمینی که تشنه باران توجه بزرگترهاست
قلب کودک؛ زمینی که تشنه باران توجه بزرگترهاست
قلب کودک؛ زمینی که تشنه باران توجه بزرگترهاست
captcha