بانوان؛ رکن اساسی خانواده
کد خبر: 3651362
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵

بانوان؛ رکن اساسی خانواده

گروه فرهنگی: حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید‌مهدی قریشی گفت: رکن اساسی خانواده، زنان هستند؛ لذا وقتی بانویی از مسیر راست منحرف شود و وظیفه خود را به درستی انجام ندهد، سایر اعضای خانواده از هم پاشیده می‌شود، این نشان می‌دهد که نقش بانوان در خانواده فراتر از حد تصور است.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن‌(ایکنا) از آذربایجان غربی،‌ حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه امروز 18 مهرماه در دیدار اعضای امور بانوان جبهه فرهنگی، ضمن اشاره نقش بانوان در جامعه و تربیت افراد جامعه گفت: نقشی که بانوان در جامعه و در تربیت افراد جامعه دارند نقش بی بدیلی است و هیچ کس دیگری در جامعه چنین نقشی ندارد، شایسته ترین افراد از مردان، بدون اغراق متاثر از مادران و همسرانشان هستند.

وی ادامه داد: متاسفانه در دنیا اولین حمله ای که برای تخریب اعتقادات و فرهنگ جوامع توسط استعمارگران به وسیله زنان انجام می شود، چون می دانند که چگونه می توانند فرهنگ جوامع را خدشه دار و نابود نمایند، کشور ما نیز از این مدل تخریب ها مستثنا نیست، آنقدر برای خارج کردن زنان از مسیر و صدمه وارد کنند به فرهنگ ما سرمایه گذاری می کنند که برای کارهای دیگر این چنین هزینه ای نمی گذارد.

وی تاکید کرد: رکن رکین و اساسی خانواده، زنان هستند، لذا وقتی خانمی از مسیر راست منحرف شود و وظیفه خود را به درستی انجام ندهد، سایر اعضای خانواده از هم پاشیده می شود، این نشان می دهد که نقش زنها در خانواده فراتر از حد است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی در ادامه افزود: این فعالیت شما فعالیتی ارزشمند و ذی قیمت است، چون اگر بحث تربیت زنان درست باشد، هفتاد و هشتاد یا شاید نود درصد تربیت مردان هم درست می شود، این زن است که هنرمندانه مردان بد اخلاق را مدیریت و در این زمینه نقش آفرینی می کند.

وی در ادامه گفت: در کارتان هیچگاه نا امید نشوید، ممکن است که گستره کار انسان زیاد نباشد، اما مباحث فرهنگی از این حرکت ها موج پیدا می کند، یقیناً کار شما شایسته است که اگر فقط یک نفر را به مسیر درست هدایت کنید و هر کسی از او تاثیر گیرد و در راه دین قدم بردارد، شما در ثواب همه آنها شریک خواهید بود.

امام جمعه ارومیه در پایان سخنان خود گفت: در کارهای تربیتی انسان باید زیاد با خداوند در ارتباط باشد، اگر بخواهید در کارتان موفق شوید و حرفتان اثر کند باید با خداوند درست پیمان ببندید، اگر انسان با خداوند درست پیمان ببندد اگر مردم هم به او پشت کنند، باز مشکل انسان حل خواهد شد و او در کارش موفق خواهد بود.
captcha