«منظومه شفا» سومین قرآن منظوم فارسی در اردبیل وارد بازار شد
کد خبر: 3651367
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳

«منظومه شفا» سومین قرآن منظوم فارسی در اردبیل وارد بازار شد

گروه فعالیتهای قرآنی: «منظومه شفا» نام سومین قرآن منظوم فارسی است که به تازگی با همت دكتر سيد آرش قاسم‌زاده فارغ‌التحصيل رشته پزشكی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبيل وارد بازار نشر شده است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، سید آرش قاسم‌زاده، پدیدآورنده منظومه شفا و شاعر طبیب حقوقدان امروز 18مهر ماه در این‌ باره به خبرنگاران اظهار کرد: در منظومه شفا کل قرآن کریم پس از یازده سال کار تحقیقی- ادبی در قالب 6 هزار بیت به نظم درآمده و در مجلد 233 صفحه ای منتشر شده است.
وی اقزود: نخستین قرآن منظوم را صفی‌علیشاه در دوران صفویه تدوین کرد و دومین قرآن منظوم نیز به سبک شاهنامه در سال 1376 با تلاش دکتر امید مجد شکل گرفت.
قاسم‌زاده تصریح کرد: قالب این اثر، مثنوی برگرفته از ۱۱۴ سوره قرآن کریم است.
این شاعر طبیب حقوقدان ادامه داد: این اثر که امسال در انتشارات شمس دانش در تهران جان گرفت، در شمارگان ۱۰۰۰نسخه و به قیمت ۱۹۵ هزار ریال وارد بازار نشر شده است.
پدیدآورنده منظومه شفا گفت: دوران تحصیل من در رشته پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل به نیکی سپری شد و در واقع موفقیت‌های من از همان دوران آغاز شده است.
دکتر سید آرش قاسم‌زاده متولد سال ۱۳۵۲ در شهر رشت، شاعر و پزشک گیلانى است که در سال 1377 از رشته پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل فارغ‌التحصیل شد و "ساقى‌نامه" و "مفردات عاشقى" از دیگر آثار اوست.
captcha