همایش عظیم اربعین در راستای تبیین و تعمیق نهضت امام حسین(ع) است
کد خبر: 3651379
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰

همایش عظیم اربعین در راستای تبیین و تعمیق نهضت امام حسین(ع) است

گروه اجتماعی: استاندار قزوین گفت: همایش عظیم زائران در اربعین حرکتی در راستای تبیین، تبلیغ و تعمیق نهضت امام حسین(ع) و فرهنگ عاشوراست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، به نقل از استانداری قزوین عبدالمحمد زاهدی پیش از ظهر امروز در دومین جلسه ستاد اربعین استان با بیان این مطلب ادامه داد: نهضت امام حسین (ع) صرفا متعلق به شیعیان نیست بلکه حرکت بسیار مهم و باارزشی است که به تمامی مردم دنیا تعلق دارد.
استاندار قزوین ادامه داد: همایش عظیم زائران در اربعین حسینی یک امر گذرا و موقتی نیست بلکه به عنوان یک تجمع دینی، ماندگار و مستمر است و بایستی در راستای تعمیق آن فرهنگ سازی شود.
وی ادامه داد: تجلی این حرکت عظیم مردمی با فرهنگ سازی مناسب باید منجر به ریشه یابی و پاسخگویی به چرایی سوالی شود که در اذهان مردم کشورهای غیر مسلمان شکل می گیرد و با توجه به اهمیت این امر هرگونه رفتار و کردار شیعیان و زائران زیر ذره بین مردم کل دنیاست و توسط تمامی رسانه‌های جهان رصد می‌شود.
استاندار قزوین در ادامه تاکید کرد: زائران ضمن احترام به آداب و رسوم میزبان، باید تمامی موازین قانونی کشور عراق را رعایت کرده و از اعزام غیر قانونی بپرهیزند تا به دنبال این امر، اقدام قانونی اشاعه یافته و باعث اعتراض مقامات عراقی نیز نشود.
زاهدی ادامه داد: توجه به رفاه،آسایش، امنیت و سلامتی زائران در اربعین حسینی یک امر ضروری است که باید توسط ستاد مربوطه و کمیته‌های زیر مجموعه رعایت شود ولی در این راستا پرهیز از اسراف نیز یک امر بدیهی و مهم بوده که ضروری است که مورد توجه دست اندرکاران و مردم قرار گیرد.
استاندار قزوین از فرمانداران و بخشداران استان خواست تا ضمن اقدامات مشابه در شهرستان‌ها همراهی لازم را با ستاد استانی داشته باشند و در راستای جلب مشارکت و همراهی  مردم نیز بکوشند.
در این نشست اعضای کمیته های ستاد اربعین استان به ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده پرداختند.
captcha