فعالیت‌های انقلابی و ارزشی؛ راهبرد اصلی معاونت فرهنگی وزارت علوم
کد خبر: 3651384
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵
حسین میرزایی اظهار کرد:

فعالیت‌های انقلابی و ارزشی؛ راهبرد اصلی معاونت فرهنگی وزارت علوم

گروه دانشگاه: سرپرست معاونت فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با بیان اینکه دانشگاه محل ایده‌پردازی و اندیشه‌ورزی است، عنوان کرد: فعالیت انقلابی و ارزشی در دانشگاه‌ها، راهبرد اصلی معاونت فرهنگی وزارت علوم است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، حسین میرزایی، سرپرست معاونت فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، صبح امروز سه‌شنبه، 18 مهرماه جاری، در نشست خبری که به منظور ارائه گزارش عملکرد بسیج دانشجویی و برنامه‌های آتی این سازمان و همچنین ستاد اربعین دانشگاهیان، در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، گفت: دانشگاه ما اگر متدین‌تر، انقلابی‌تر و متعهد‌تر از تمامی اقشار جامعه نباشد کمتر نیست. دانشگاه ما مفتخر است که تشکل‌های دانشجویی آن، پر رونق‌تر از مهم‌ترین مساجد جامع شهرهای کل کشور است. این تعابیری که درباره دانشگاه وجود دارد، جفا در حق دانشگاه است. در این مسئله ما پاسخگو نیستیم، پرسشگریم.

وی ادامه داد: البته پاسخگو هستیم، چرا که فعالیت‌های ما باید در جهت ارتقای فرهنگ دینی و انقلابی دانشگاه‌ها باشد و این فرهنگ دینی و انقلابی، فرهنگ مهجور نیست. کار در این عرصه زیاد است و هر چه کار شود، باز هم کم است.

میرزایی گفت: ارتباط ما با سازمان بسیج دانشجویی، ارتباط کاری و در قالب پروتکل اداری نبوده، به این دلیل که خود را مکمل هم می‌دانیم. کنگره ملی شهدای دانشجو، ستاد دانشجویی اربعین و ... در همین دوره شکل گرفتند.

میرزایی فعالیت انقلابی و ارزشی در دانشگاه‌ها را راهبرد اصلی معاونت فرهنگی وزارت علوم خواند و گفت: این راهبرد اصلا تاکتیک نیست. در دانشگاه، همه سلایق موجود را ذیل این فعالیت‌ها قرار می‌دهیم. دانشگاه محل ایده‌پردازی و اندیشه‌ورزی است، عقلانیت حاکم است، ارزش‌ها و عقلانیت، دو بال توامان در دانشگاه است و ما در این مسیر از تمام گرایش‌های سیاسی حمایت تام و تمام داریم.

وی افزود: جریان‌های مختلف که در دانشگاه حضور دارند، مکمل جمهوری اسلامی و ذیل این پرچم هستند. در این حوزه آن‌قدر فرصت و امکانات کم است که نیاز به تفرق‌های ساختگی و مصنوعی از بیرون نداریم، دانشگاه باید بتواند مسائل خود را حل کند و از حاشیه‌نگاری توسط رسانه‌ها پرهیز شود چراکه دیگران از این موضوع سوءاستفاده می‌کنند، من توصیه به انصاف و اخلاق می‌کنم.

معاون فرهنگی وزارت علوم، در مورد اعطای وام به دانشجویان متقاضی سفر اربعین، گفت: براساس توافقی که میان صندوق رفاه و ستاد عمره و عتبات دانشجویی انجام شده، این وام به 30 هزار دانشجوی تابع وزارت علوم از طریق صندوق رفاه به دانشجویان پرداخت می‌شود، مبلغ آن نیز شامل یک میلیون تومان به دانشجویان مجرد و یک میلیون و 500 هزار تومان به دانشجویان متاهل خواهد بود.

captcha