عبور ۱۰۰ هزار زائر اربعین حسینی از شهرستان ملایر‌
کد خبر: 3651385
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴

عبور ۱۰۰ هزار زائر اربعین حسینی از شهرستان ملایر‌

گروه فرهنگی: مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات ملایر عنوان کرد: امسال بیش از ۱۰۰ هزار زائر اربعین حسینی از شهرستان ملایر عبور می کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، سید مرتضی حسینی، مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان ملایر با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تا‌کنون مبلغ 128 میلیون انواع کمک‌های نقدی و غیرنقدی توسط مردم شهرستان ملایر به این ستاد اهداء شده است، اظهار کرد: مردم مومن این شهرستان سال گذشته نیز مبلغ 260 میلیون تومان در زمینه بازسازی و ساخت عتبات عالیات کمک کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه همه ساله بالای 100 هزار نفر زائر کربلا از شهرستان ملایر عبور می‌کنند از برپایی موکب حضرت زهرا (س) در محل بهشت هاجر ملایر خبر داد و افزود: پیش ‌بینی می‌شود امسال بیش از 100 هزار زائر از شهرستان ملایر عبور کنند.
حسینی از آمادگی کامل شهرستان ملایر به مدت 20 روز برای پذیرایی از زائران کربلا خبر داد و اضافه کرد: فعالیت این موکب 10 روز به اربعین آغاز می‌شود و تا روز بعد از آن ادامه دارد.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات در ملایر با اشاره به اینکه با کمک‌خیران و سایر ارگان‌های شهرستان سرویس‌های بهداشتی، حمام، وضوخانه و‌محل استراحت در این موکب برای، زائران فراهم شده است گفت: در این موکب میان وعده، صبحانه، نهار و شام‌ و سایر خدمات نیز به زائران ارائه می‌شود.
حسینی بیان کرد: تاکنون 7 تن برنج، 300 کیلو رب، 20 تن سبزی و مقدار زیادی قند و ‌چای توسط ملایری‌‌ها به موکب حضرت زهرا (س) اهداء شده و همچنان نیز ادامه دارد.
 وی از اقدام خداپسندانه یک بانوی ملایری و اهداء یک واحد آپارتمان با تمامي لوازم به مبلغ 90 میلیون تومان برای ساخت حرم حضرت زهرا(س) در نجف اشرف خبر داد و عنوان کرد: مجموعا تا‌کنون برای ساخت حرم حضرت فاطمه‌زهرا(س) در ملایر مبلغ 128 میلیون تومان جمع‌آوری شده و پیش‌بینی می‌شود این رقم تا‌پایان امسال به مبلغ 250 میلیون تومان افزایش یابد.
مسئول بازسازی ستاد عتبات عالیات در ملایر با بیان اینکه فعالیت‌های این ستاد در دو بخش جمع‌آوری نذورات و اعزام نیرو برای بازسازی عتبات عالیات است ‌گفت: از ابتدای امسال در سه مرحله تعداد 40 نفر از افراد علاقه‌مند برای کار ساخت و ساز حرم حضرت زهرا(س) به‌کشور عراق اعزام شده که به‌مدت یک‌ماه در این کشور اقامت دارند و در هفته‌های آینده نیز تعداد 60 نفر دیگر نیز در راستای ساخت حرم حضرت فاطمه زهرا(س) به کشور عراق اعزام می‌شوند.
منبع: خبرگزاری تسنیم

captcha