جامعه امروز نیازمند وقف فرهنگی است
کد خبر: 3651401
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳

جامعه امروز نیازمند وقف فرهنگی است

گروه اجتماعی: نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری وقف را کار بزرگ و شریف خواند و گفت: جامعه امروز نیازمند وقف فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان قزوین آیت‌الله علی اسلامی در دیدار با مجموعه اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین که ظهر امروز صورت گرفت، با اشاره به سنت حسنه وقف در جامعه اظهار کرد: زندگی ما مسلمین اصولاً از وقف است چراکه از گذشتگان به یادگار مانده و امروز باید برای ترویج آن در جامعه تلاش کنیم.

وی ادامه داد: امام علی(ع) جزء نخستین واقفان بوده و امروز باید در مسیر مولای متقیان گام برداشته و از مسیر وقف غافل نشویم.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری وقف را کار بزرگ و شریف خواند و عنوان کرد: باید در کنار آن وقف معمول، وقف فرهنگی را هم ترویج داد چراکه دنیای غرب با دین و فرهنگ اسلامی به‌ طور جدی مقابله می‌کند و امروز باید در این زمینه هوشیار بوده و نگذاریم دشمن نقشه‌های شوم خود را عملیاتی کند.

آیت الله اسلامی با اشاره به تعظیم و تکریم امامزادگان استان قزوین گفت: توسعه عمرانی امامزادگان یکی از نعمات بزرگ الهی است که در این زمینه مجموعه اوقاف با مدیریت و کارکنان دارای بار عمیق اعتقادی و عقیدتی در این زمینه خدمات شایانی را به مردم ارائه می‌دهند.

وی عنوان کرد: کار در اوقاف از شرافت و فضیلتی خاص برخوردار است که امروز این مهم در مجموعه اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین مشاهده می‌شود.

گفتنی است، نماز ظهر و عصر امروز به امامت آیت‌الله اسلامی در اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با حضور همکاران این مجموعه اقامه شد.
captcha