تصویب 245 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3651403
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷

تصویب 245 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در چهارمحال و بختیاری

گروه اقتصاد: اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری پرداخت 245 میلیارد ریال تسهیلات در قالب طرح رونق تولید به 20 طرح و واحد تولیدی این استان را تصویب کردند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری به نقل از ایرنا، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهال و بختیاری روز سه شنبه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار کرد: این میزان تسهیلات 241 نفر اشتغالزایی دارد.
سید نعیم امامی افزود: از ابتدای تشکیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تاکنون 207جلسه برگزار که 2 هزار و 303 مصوبه در این جلسات تصویب شده است.
به گفته وی، از ابتدای امسال نیز 718 مورد مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی در استان از سوی این ستاد بررسی و رفع شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری همچنین گفت: 25 کارگر از محموع 100 کارگر کارخانه صبا فولاد زاگرس که تیرماه امسال به دلیل مشکل در تامین مواد اولیه از کار اخراج شده بودند، بازگشت به کار شدند.
وی افزود: مشکل در تامین مواد اولیه کارخانه صبا فولاد زاگرس این واحد را تیرماه امسال برای چند روز به طور موقت تعطیل کرد که منجر به اعتراض و نارضایتی برخی از کارگران و اخراج 100 نفر شد که بگفته این مقام مسئول 75 نفر از کارگران اخراجی نیز تا دوماه آینده بازگشت به کار می شود.
کارخانه صبا فولاد زاگرس چهارمحال و بختیاری با ظرفیت تولید سالانه 400 هزار تن میلگرد و مقاطع فولادی از سال 92 افتتاح و بهره برداری شد که هم اینک 270 نفر به صورت مستقیم و 540 نفر به صورت غیر مستقیم در این واحد تولیدی مشغول به کار هستند.
سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست از روند تاخیر در استعلام های بین دستگاهی برای فعالیت های سرمایه گذاری در استان انتقاد کرد.
گودرز امیری بازگشت مازاد وثیقه بانکی از سوی تولیدکنندگان و فعالان صنعت نزد بانک های عامل را خواستار شد.
به گزارش ایرنا، تسهیلات رونق تولید در صورتی به طرح و واحدهای تولیدی و صنعتی تعلق می گیرد که به واسطه آن حداقل 10 درصد اشتغال و 10 درصد میزان تولید افزایش یابد.
در این نشست مشکلات تقسیط بدهی، بدهی تامین اجتماعی و تامین آب مورد نیاز واحد تولیدی برای 7 طرح تولیدی و صنعتی در استان بررسی و راهکار ارائه شد.
یکهزار و 127 طرح و واحد تولیدی در چهارمحال و بختیاری فعال است.
captcha