ارسال ۱۵۰ اثر به دبیرخانه چهارمین سوگواره ملی علمدار کربلا
کد خبر: 3651468
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴
چراغی‌پور خبر داد:

ارسال ۱۵۰ اثر به دبیرخانه چهارمین سوگواره ملی علمدار کربلا

گروه فرهنگی: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام از ارسال ۱۵۰ اثر به دبیرخانه چهارمین سوگواره ملی علمدار کربلا به میزبانی استان ایلام از زمان اعلام فراخوان تاکنون خبر داد .

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام به نقل از راوابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، حجت‌الاسلام و المسلیمن علی چراغی‌پور، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، اظهار کرد: چهارمین سوگواره ملی علمدار کربلا در سال جاری تنها در رشته شعر (نو و کلاسیک) برگزار می‌شود .
وی، بابیان اینکه فراخوان سوگواره ملی علمدار کربلا در تاریخ 30 شهریور سال جاری در سراسر کشور اعلام‌شده است، ابراز کرد: آخرین‌مهلت ارسال اثر به دبیرخانه این سوگواره 20 مهرماه سال جاری است که کار داوری آثار ارسالی در تاریخ 5 آبان و مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان نیز در 10 مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد .
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، یادآور شد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در دو قالب شعر (نو و کلاسیک) با موضوع شخصیت و فضایل اخلاقی حضرت ابوالفضل (ع) و دلاوری‌ها و رشادت‌های آن حضرت به زبان فارسی، عربی و کردی و لکی به دبیرخانه ارسال کنند .
چراغی‌پور با اشاره به اینکه بخش ویژه این سوگواره با موضوع عاشورای حسینی، کربلا، اربعین و نیز شخصیت‌های مرتبط با واقعه عاشورا ازجمله اصحاب سیدالشهدا (ع) و شهدای کربلا به دبیرخانه برگزار می‌شود و علاقه‌مندانمی توانند حداکثر 5 اثر خود را موضوعات سوگواره در دو قالب نو و کلاسیک به دبیرخانه ارسال کنند .
وی ابراز کرد: دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام و ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در راستای بزرگداشت مقام شامخ قمر بنی‌هاشم (ع) و عرض ارادت به ساحت خاندان مطهر پیامبر اعظم (ع) این سوگواره را برگزار می‌کند .
چراغی‌پور آشنایی بیش‌ازپیش با معارف و سیره اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع)، استفاده از ظرفیت عظیم هنرمندان ایران اسلامی در راستای خلق آثار ارزشمند دینی و آیینی به‌ویژه فرهنگ رفیع عاشورا، ارتقای سطح دانش هنرمندان و شناسایی جوانان علاقه‌مند به هنر شعر آیینی، حضور پرنشاط اعضای کانون‌های در فعالیت‌ها و عرصه‌های ادبی و هنری کشور و کشف استعدادهای برتر ادبی و هنری فعال کانون‌های مساجد از دیگر اهداف برگزاری این سوگواره است .
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در پایان با اشاره به استقبال بی‌نظیر از برگزاری این سوگواره در سال گذشته، خاطرنشان کرد: سال گذشته 1466 اثر در دو بخش عکس 588 اثر و در بخش شعر 878 اثر به دبیرخانه سوگواره ملی علمدار کربلا در استان ایلام ارسال شد که در مراسم اختتامیه از 18 نفر از برگزیدگان با حضور مسئولان تجلیل می‌شود.
captcha