برگزاری کنگره یادبود شهدا، عمل به منویات قرآن است
کد خبر: 3651503
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۴
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی:

برگزاری کنگره یادبود شهدا، عمل به منویات قرآن است

گروه فعالیت‎های قرآنی: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد استان قم برگزاری کنگره یادبودشهدا را گامی در جهت عمل به منویات قرآن کریم ذکرکرد.

به گزارش خبرگزاری بین‏‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، دکتر یوسفی ظهر امروز 18 مهر در جمع خبرنگاران گفت: دانشگاه‎ها باید نیروهای متدین و مومن ودر طراز انقلاب اسلامی تربیت کنند تا آینده این کشور بیش از پیش شکوفاتر و درخشان ترباشد.
وی افزود: به همین دلیل باید تا حد توان به گسترش فعالیت های فرهنگی که خواست مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید است بپردازیم و در این مسیر گام های علمی برداریم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد استان قم بیان کرد: لازمه این کارآن است که برنامه های عملی پیوسته داشته باشیم؛ پیوستگی از مسایل مهم و اساسی در فعالیت های فرهنگی است؛ جرقه هایی که در این عرصه در ذهن دانشجویان ایجاد می شود دنبال شود؛ عنصر پیوستگی باید در فعالیت‎های فرهنگی جاری و ساری باشد.
وی گفت: رهبر انقلاب اسلامی فرمودند که زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهیدان کمتر از شهادت نیست؛ در مسیر شهادت بودن بسیار مهم وبا اهمیت  است؛ بر اساس آموزه های قرآنی شهدا زنده هستند و نزد خداوند روزی می‎خورند؛ خداوند برای مقام‎های دیگر ولاتحسبن را بیان نمی‏کنند.
یوسفی تصریح کرد: با همین مبانی قرآنی و اسلامی و فرمایشات رهبری که برگرفته از قرآن و احادیث است، کنگره شهدای دانشجو با همکاری بسیج دانشجویی آغاز شد؛ کنگره دائمی شهدای دانشجو تاسیس شد تا در طول سال تمام برنامه های مرتبط به فرهنگ شهادت و اسلام ناب محمدی را در دانشگاه برنامه ریزی و هدایت کند.
وی گفت: به همین خاطر است که آیتم هایی چون سبک زندگی شهدا، انتقال مفاهیم ایثار و شهادت و دفاع مقدس به نسل حاضر به منظور آشنایی کامل به این فرهنگ، در این کنگره در نظر گرفته شده است.
یوسفی تصریح کرد: فعالیت‏‎های مرتبط به شهدا در سطح استان و دانشگاه‎های استان جاری خواهد شد تا این اسطوره‎های ملی به مردم معرفی شوند؛ اگر به سن وسال فرماندهان بزرگ جنگ ما بنگیریم مشاهده می کنیم که این افراد در آن سن وسال و بدون تجربه های آکادمیک نظامی حماسه‎هایی خلق کردند که امروزه دنیا این افتخارات را در دانشگاه های نظامی خود تدریس می‎کند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم یادآورشد: شهدا، در مکتب اسلام و مسجد و سیدالشهدا(ع) تربیت شدند و به همین دلیل دشمنان به دنبال آن هستند که فرهنگ عاشورایی را از ما بگیرند؛ این دشمنان قسم خورده به دنبال از بین بردن دو فرهنگ عاشورا و مهدویت هستند.
وی گفت: در این کنگره فراخوان ارسال مقالات علمی و همچنین اقدام برای انتشار کتب محققان پیرامون دفاع مقدس و ارزش های دفاع مقدس نیز انجام خواهد شد.
captcha