همایش بنیاد منهاج القرآن با حضور شیعه و سنی در یونان
کد خبر: 3651507
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵
با محوریت عاشورا برگزار شد؛

همایش بنیاد منهاج القرآن با حضور شیعه و سنی در یونان

گروه بین‌الملل: به همت بنیاد فرهنگی بین‌المللی منهاج‌القرآن پاکستان و با مشارکت مسلمانان سنی و شیعه یونان، کنفرانس «پیام امام حسین(ع) و قیام عاشورا» در آتن برگزار شد.

همایش بنیاد منهاج القرآن با حضور شیعه و سنی در یونانبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به همت بنیاد فرهنگی منهاج‌القرآن و مشارکت مسلمانان سنی و شیعه یونان، کنفرانس «پیام امام حسین(ع) و قیام عاشورا» با شرکت صدها تن از مسلمانان یونان در شهر آتن برگزار شد.

مجید شبستری، سفیر كشورمان در یونان در این كنفرانس طی سخنانی پیرامون شخصیت امام حسین(ع) گفت: امام حسین (ع) فرمود؛ من قیام نکردم مگر برای حفظ دین جدم رسول‌الله(ص) و ارزش‌های والای الهی و انسانی از جمله عدالت و درستکاری و مبارزه با حکومت نامشروع و ستمگر یزید.

محی‌الدین قادری، مسئول روابط خارجی سازمان منهاج القرآن پاكستان نیز با ایراد سخنرانی مبسوطی پیرامون چرایی بیعت‌نکردن امام حسین (ع) با یزید، گفت: حسن(ع) و حسین(ع)، جوانان و سروران بهشتند که بارها پیامبر گرامی اسلام(ص) علاقه خود را به آن بزرگواران اعلام و اظهار كرد.شهادت فرزند پیامبر اسلام (ص) به دست یزید و عمال او و به اسارت‌گرفتن خاندان پاکش، حکایت از ستمگری یزید دارد. همچنین به دلیل اخلاص امام حسین‌(ع)، قیام او تا قیامت زنده است و پیام او تا قیامت الهام‌بخش مسلمانان جهان است.
 
وی افزود: امام حسین‌(ع) جان خود، فرزندانشان و یاران با وفایش را برای ایجاد وحدت و یکپارچگی امت اسلامی در طبق اخلاص گذاشت و به همین دلیل در قلوب تمام مسلمانان و انسان‌هایی که خواهان عدالت و آزادی هستند جای دارد زیرا فرزندان رسول الله هدفشان عدالت، اخوت و برادری بوده است.
 
محی‌الدین قادری در ادامه با اشاره به اینکه دربار یزید به فساد کشید شده بود و یزیدیان به نام مقدس دین به دین مبین اسلام لطمه می‌زدند، تصریح کرد: امام حسین(ع) با درایت ویژه‌ای که از نبوت و دین جدش به ارث برده بود، به موقع و با گذاشتن از جان خود و فرزندان بر علیه فساد آن زمان قیام کرد و این قیام همیشه زنده خواهد ماند و بهترین الگو برای مسلمانان و آزاداندیشان جهان است.

قادری در ادامه قیام امام حسین(ع) را قیامی تاریخی و بی نظیر در جهان و تاریخ قلمداد کرد و گفت: امام حسین(ع) با شجاعت، درایت و هوشیاری تمام در مقابل فساد و ظلمان عصر خود ایستاد و این درسی است که باید همه ما از آن یاد بگیریم و آن را سرلوحه زندگی خود برای داشتن زندگی با عزت به عنوان امت واحد اسلام قرار دهیم.
 
در ادامه این برنامه تعدادی از شعرا و مداحان، اشعار خود را در مدح امام حسین(ع) و دیگر شهدای کربلا قرائت کردند.
 
در این كنفرانس علاوه بر مولانا حسین محی‌الدین قادری و مجید شبستری، علی‌محمد حلمی، رایزن فرهنگی ایران و همچنین سفیر کشور پاکستان در آتن، رئیس انجمن مسلمانان یونان و جمعی از رهبران و شخصیت‌های مسلمان این كشور، فاطمه طباطبایی، همسر حاج سید احمد خمینی و عضو هیأت علمی دانشگاه، محمدمهدی مظاهری، عضو هیأت علمی دانشگاه و زهرا رشیدبیگی، رئیس اداره رییس اداره مسیحیت ارتدكس و پروتستان مركز گفتگوی ادیان و تمدن‌های سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی و هیئت اعزامی به کنفرانس بین‌المللی رودس یونان حضور داشتند و طی آن سخنرانان درباره اهداف امام حسین(ع) از قیام عاشورا، نظرات خود را بیان كردند./
 

captcha