بهره‌مندی 490 مددجوی کردستانی از خدمات حقوقی رایگان
کد خبر: 3651510
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶

بهره‌مندی 490 مددجوی کردستانی از خدمات حقوقی رایگان

گروه اجتماعی: رئیس اداره حقوقی کمیته امداد استان کردستان به بیان خدمات حقوقی این نهاد به مددجویان تحت حمایت پرداخت و گفت: 490 مددجوی کردستانی از خدمات حقوقی کمیته امداد از ابتدای سال جاری تاکنون بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، به نقل از سایت خبری کمیته امداد، فؤاد نصرتی، رئیس اداره حقوقی کمیته امداد استان کردستان با بیان اینکه استیفای حقوق قانونی طبقه محروم جامعه و حل مشکلات حقوقی مددجویان یکی از فعالیت‌های این نهاد است، عنوان کرد: ارائه خدمات حقوقی این نهاد با تأکید بر صیانت از نهاد خانواده، ملکی، ارث، مهریه و دعاوی مختلف باهدف کمک به توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت از طریق بازپس‌گیری حقوق قانونی آنها انجام می‌شود.

وی بابیان اینکه کارشناسان حقوقی این نهاد با حضور در محاکم قضایی به‌عنوان وکیل قانونی مددجویان از حقوق آنها‌ دفاع می‌کنند، افزود: در کنار کارشناسان حقوقی این نهاد وکلای نیکوکار نیز کارهای حقوقی مددجویانی که نیاز به پیگیری دارد به‌صورت رایگان انجام می‌دهند.

نصرتی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون 400 مددجوی کردستانی از خدمات مشاوره و معاضدت حقوقی و قضایی رایگان ارائه‌شده این نهاد بهره‌مند شدند، اعلام کرد: 90 مددجو نیز با معرفی این نهاد از پرداخت هزینه‌های دادرسی و دفاتر اسناد رسمی معاف شدند.

وی بیان کرد: مددجویان تحت حمایت این نهاد در صورت مواجهه با مشکلات حقوقی و قضایی در موضوعات مختلف می‌توانند با مراجعه به دفاتر کمیته امداد در همه شهرستان‌ها و مراجعه به این اداره کل مشکلات و مسائل حقوقی و قضایی خود را مطرح تا از طریق این نهاد پیگیری شود.

رئیس اداره حقوقی کمیته امداد استان کردستان با اشاره به اینکه این نهاد از همه ظرفیت‌ها برای خدمت به جامعه هدف بهره‌گیری می‌کند، یادآور شد: مرکز امور مشاوران حقوقی استان کردستان نیز از طریق همکاری با این نهاد مشکلات حقوقی و قضایی مددجویان را پیگیری می‌کند که در این زمینه به کمک و همکاری کانون وکلای دادگستری استان کردستان نیز در جهت رفع مشکلات مددجویان این نهاد نیازمندیم.

captcha