آموزش قرآن به سنین مختلف، نیازمند آشنایی مربی به اقتضائات سنی هر دوره است
کد خبر: 3651635
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۶

آموزش قرآن به سنین مختلف، نیازمند آشنایی مربی به اقتضائات سنی هر دوره است

گروه فعالیت‌های قرآنی: یک مدرس قرآن از عوامل مؤثر در جذب قرآن‌آموز و علاقه‌مندی او به قرآن را آشنایی مربی قرآن با ویژگی‌ها و اقتضائات سنی فراگیران در هر دوره عنوان کرد.

ایمان بهفر، مدیر مؤسسه قرآن مشکات بهبهان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، یکی از عوامل مؤثر در جذب قرآن‌آموز و علاقه‌مندی او به قرآن را آشنایی مربی قرآن با ویژگی‌ها و اقتضائات سنی فراگیران عنوان کرد.

وی توضیح داد: مربی قرآن باید به مقطع سنی قرآن‌آموزان توجه داشته باشد؛ اگر قرآن‌آموز در سنین کودکی باشد، برقراری ارتباط دوستانه و برخورد خوش مربی برای او اهمیت دارد؛ کلاس آموزش کودکان نباید خشک و بی‌روح باشد.

بهفر اظهار کرد: در آموزش قرآن به بزرگسالان این انتظار از مربی وجود دارد که بار عملی بالایی داشته باشد و قرآن آموز از معارف و دانستنی‌های او برخوردار شود.

این مدرس قرآن با تأکید بر اینکه مربی باید این تفاوت‌ها را لحاظ کند، افزود: ویژگی‌های مربی گاه چنان اهمیت پیدا کرده است که برخی از قرآن‌آموزان به دلیل وجود آن مربی راغب به حضور در کلاس‌های قرآنی شده‌اند.

مدیر مؤسسه قرآن مشکات بهبهان در پایان گفت: اینکه مربی قرآن عامل به سخنان خود و پایبند به اصول اخلاقی باشد، در جای خود اهمیت دارد و توجه به این نکات هم در کنار این موارد، لازمه آموزش قرآن است.

captcha